• 0

Het belang van een review

Beste allen,

 

Onlangs ben ik in zee gegaan met een bedrijf die het mogelijk maakt om een review achter te laten op mijn website. Ik heb namelijk gemerkt dat in deze branche vertrouwen erg belangrijk is. Ik zeg niet dat de consument van tegenwoordig schoonmaakbedrijven niet vertrouwd, maar ze willen meer informatie over wie er komt schoonmaken. De reviews tot nu toe zijn goed, maar werkt dit? Ik ben benieuwd hoe andere ondernemers op deze site tegen reviews aankijken.

 

Groeten,

 

Joren

 

 

[mod edit: (indirecte) verwijzing naar reviewpartij en link eigen site verwijderd ivm forumregels en niet relevant voor de inhoudelijke vraag ]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

Enigszins wel relevant is te weten met welke partij je in zee bent gegaan. Na een x aantal beoordelingen van reviewbedrijven krijg je ook sterren te zien bij jouw website in de Googleresultaten, maar Google accepteert dit niet van alle reviewbedrijven.

 

Ik gebruik ook een reviewpartij voor mijn websites en ik merk dat het goed werkt. Mensen zien op mijn site wat de gemiddelde beoordeling van de site of een product is en zie dat ze dan sneller geneigd zijn te kopen. Ook de sterren die in Google zichtbaar zijn bij mijn webshop triggeren de bezoeker om er op te klikken. Vaak komen mensen ook binnen via de reviewwebsite naar mijn website.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Hi Joren,

 

Ik ben inderdaad net als Jochem van mening dat reviews goed werken. Er is erg veel online aanbod, waarschijnlijk zelf in de schoonmaakbranche, en ook veel minder betrouwbare partijen. Aangezien men online minder persoonlijke touch heeft met het betreffende bedrijf, wordt er naar andere manieren gekeken om betrouwbaarheid en kwaliteit te checken. Reviews dragen op een simpele manier bij aan het vergroten van dit vertrouwen.

 

Hopelijk werkt dit in jouw geval ook, succes!

Link naar reactie
  • 0

Interessant onderwerp, zeker in de gedachte dat het hier om (klein)zakelijke dienstverlening gaat. Product reviews en restaurantbeoordelingen (B2C) zijn helemaal ingeburgerd, maar wat voor platforms richten zich juist of inkopers en uitvoerders van dit soort diensten?

 

Hoe werf je nu nieuwe klanten en hoe meet je de tevredenheid van bestaande?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Veel review-services verliezen aan betrouwbaarheid omdat ondernemers vriendjes inschakelen voor positieve reviews. Maatjes uit het voetbalelftal en zo. Je haalt ze der snel uit. En dan daalt je betrouwbaarheid snel naar zero.

 

Dat soort dingen moet je ook niet doen. Maar als je op een gegeven moment een paar honderd beoordelingen hebt dan zijn die niet allemaal van familie en vrienden.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.