• 0

Aangifte 2012

Goedenavon, ik heb een vraag..

 

Ik zal in het kort proberen uit te leggen waar het om gaat.

 

Ik heb onlangs een aanmaning ontvangen van de belastingdienst m.b.t. de aanfifte 2012, mijn boekhoude doet deze normaliter, maar nu is het volgende het geval...hij krijgt van mij nog het .e.e.a. aan openstaande rekeningen ( niks mis mee ) die ik i.v.m. de crisis niet kon voldoen omdat ik met mijn bedrijf op het kantje liep ( ook weer een lang verhaal ).

 

Nu probeer ik hem te berijken op alle manieren ..maar krijg geen reactie van hem ..en de deadline is wel 18-07

Ik krijg nu de indruk dat hij mij op deze manier onder druk wil zetten , want als ik niet op tijd ben met de aangifte ( waar al eens uitstel voor is gevraagd ) krijg ik een ambtshalve aanslag met een boete..

 

dus julie begrijpen wel dat ik zo een beetje het kookpunt nader op dit vlak, maar voordat ik de boel ga laten escaleren wil ik wel eens weten wat mijn rechten zijn ..want het kan toch niet zo zijn omdat hij zijn zin wilt hebben dat ik daardoor in de problemen kom ...sterker nog , als het goed is hoef ik over 2012 niets te betalen ,maar door deze actie zou het wel eens zo kunnen zijn dat ik moet betalen en niet zo een beetje ook !..kan ik hem daarvoor verandwoordelijk stellen ..want het lijkt mij toch echt dat ik de gelegenheid moet krijgen om die aangifte te doen zoals het hoort en dat gaat zo dus niet lukken .nogmaals ik krijg totaal geen contact met hem op geen enkele manier.

 

ben benieuwd naar julie reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe heb je 2013 en eerste helft 2014 dan gedaan?

 

Is er iets voorgevallen? Wanneer heb je voor het laatst contact gehad met hem/haar.

 

Is de man/vrouw ziek en niet in staat te antwoorden.

Het is ook vakantietijd 8)

 

telefoon, mail, whatsapp, Linkedin, sms, langs gaan. ;)

 

Zomaar wat suggesties.

 

Link naar reactie
  • 0

Stel je bent chauffeur. Om te kunnen werken moet je naar de tankstation (zonder benzine kom je niet ver).

Loop je weg zonder te betalen, dan ben je een crimineel. Zo word je ook behandeld, je foto's staan geplaatst etc etc.

 

Denk je dat de benzinepomphouder er boodschap aan heeft dat jij het niet kan betalen vanwege crisis?

 

Nu jouw verhaal. Jij hebt klaarblijkelijk meerdere facturen open. Daarbij zal de werkzaamheden van 2011 zijn. Normaal gesproken dienden deze uiterlijk februari/maart 2013 afgehandeld te zijn. Hebben we het minstens over 15 maanden.

En nu wil JIJ hem aansprakelijk stellen voor geleden schade?

Dat gaat je niet lukken.

 

Dreigen zal ik zeker niet doen. Ook geen loze beloften. Wil je geen hoge boete hebben, dan zul je toch enigszins water bij de wijn moeten doen en iets van goede wil van jouw kant laten zien.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Dat snap ik allemaal wel ...en ik probeer nog steeds op een normale manier met hem in contact te komen ,maar hij doet alsof hij niet leeft en zo kunnen we ook geen afspraken maken met elkaar snap je .

Hij weet / wist van mijn situatie .en ik probeer het ook met hem netjes te regelen maar als hij doet alsof ik niet besta en totaal niet communiceerd op wat voor manier dan ook ...hoe kan ik dan iets met hem afspreken ,en daar komt bij dat door zijn acties ik in de problemen kan komen ,en dat wil ik nu juist voorkomen..dus misschien lijkt het of ik niet van goede wil ben ...maar dat zou alleen gebeuren als hij mij blijft negeren...dus leg mij maar eens uit hoe ik dit dan zou moeten oplossen ....en daar komt bij dat als hij bewust die aangifte niet doet en mij niet in de gelegeheid stelt om dat zelf te regelen dan kan ik hem toch wel aansprakelijk stellen ??

Link naar reactie
  • 0

Hij weet / wist van mijn situatie

Dat hij weet van je situatie, betekent dat ook dat hij ingestemd heeft met het niet-betalen van facturen? Ik help ook wel eens mensen die het zwaar hebben, crisis of iets anders, en ik sta er dan voor open om een betalingsregeling af te spreken, maar als mensen menen "je wist toch dat ik het zwaar had", ontplof ik ook beetje. Afspraak is afspraak, totdat we een andere afspraak maken.

 

 

Ik heb onlangs een aanmaning ontvangen van de belastingdienst m.b.t. de aanfifte 2012

Je boekhouder heeft uitstel aangevraagd voor de aangifte 2012. Dat uitstel verliep 30 april 2014. Ik vind het wel een taak van je boekhouder om je daarop te attenderen, dat het uitstel verloopt, maar ik vind het ook jouw verantwoordelijkheid om meer dan je uiterste best te doen om die deadline van 30 april te halen.

Na het verlopen van de uitstel-deadline volgt na een tijdje een herinnering. Die heeft schijnbaar niet tot actie geleid, en nu is er dan een aanmaning.

 

en daar komt bij dat door zijn acties ik in de problemen kan komen

Je komt in de problemen doordat je geen aangifte doet. Je bent van mening dat je hier iemand voor ingeschakeld hebt, die kennelijk ook geen aangifte voor je doet. Het mag ietwat schofterig genoemd worden dat je boekhouder hier zo slecht over LIJKT te communiceren (ik zie natuurlijk maar een kant van het verhaal), maar het is toch echt jouw verantwoordelijkheid.

 

dan kan ik hem toch wel aansprakelijk stellen ??

Als je kunt aantonen dat je hem opdracht hebt gegeven voor het indienen van de aangifte 2012 en dat hij die opdracht heeft geaccepteerd, zou je misschien nog wel een eind kunnen komen. Maar goed, niet lullig bedoeld, hoe ga je die aansprakelijkstelling bekostigen.

 

dus leg mij maar eens uit hoe ik dit dan zou moeten oplossen

Je gaat morgen naar zijn kantoor toe. Je belt 's ochtends om 9:00 even op om te zeggen dat je er aan komt en dat je afspraken wil maken over de aangifte 2012. Vervolgens vraag je hem 'ga jij die aangifte voor 18 juli doen en onder welke voorwaarden?'

Wellicht komen jullie tot een overeenkomst. Die zet je op papier met twee krabbeltjes er onder.

 

Welllicht kom je niet tot een overeenkomst, dan neem je je map met administratie-stukken (facturen, bonnen, etc) mee naar huis (die map is namelijk gewoon jouw eigendom) en zoek je een andere boekhouder/belastingpipo die binnen één week die aangifte voor je regelt.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.