• 0

wie zijn mijn potentiele klanten [koerier]

Hallo allemaal, Ik ben van plan om binnenkort mijn eigen koeriers bedrijf te starten. Ik zit momenteel in loondienst. Ik wil naamlijk partime beginnen bijv in het weekend. Maar zo is het moeilijk om opdrachten te vinden. Als Ik fulltime zou beginnen loop ik het risico dat ik zonder inkomen zit.

nog een ding, wie zijn mijn potentiele klanten behalve grotere koeriers of transport bedrijven? Hoe kan Ik dit het beste aanpakken? Hebben jullie tips of advies?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, een koeriersbedrijf beginnen maar niet weten hoe je aan klanten komt. :-\ Werk je nu bij een koeriersbedrijf?

 

Na mijn exit uit de fotohandel ben ik bij toeval in de schoonmaak terecht gekomen. na 5 jaar in loondienst gewerkt te hebben ben ik in de schoonmaak voor mezelf begonnen. Vanaf dag 1 indrukken en informatie vergaard en een schat aan kennis opgedaan. en met dat alles een prima start kunnen maken. :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Pitcho,

 

Het lijkt mij sowieso verstandig om stabiliteit en zekerheid niet zomaar op te geven voor een plan.

Als je een zekerheid hebt dat je plan uiteindelijk slaagt dan wordt het tijd om in te stromen.

Ik zou vast een start gaan maken en zoals henk ook al zegt verdiepen in de branche.

Onderzoek wat de mogelijkheden zijn:

 

-Welke concurrenten aanwezig zijn?(Klein + Groot)

-Hoe komen de concurrenten aan hun klanten?

-Hoe kun je stabiliteit inbouwen zodat je iedere maand sowieso een minimum inkomen hebt?(contracten etc)

 

Groeten,

Niels

Niels Vos | Online marketing &  Professionele websites voor ondernemers

Meer info: Niels Vos  of vertaalbureau

Link naar reactie
  • 0

Hoi Pitcho,

 

Wat ik heb gedaan toen ik mijn eigen bedrijf ben gestart is 2 dagen in de week (2 ochtenden en 1 volle dag) in loondienst werken om de vaste lasten te kunnen dekken. De rest van de week zoveel mogelijk besteden aan het opzetten van het bedrijf (en daar hoort uiteraard ook marktonderzoek bij).

 

Wie je klanten zijn is lastig te zeggen, probeer eens na te gaan welke spelers er reeds in de markt zijn en wie hun klanten zijn. Wellicht kan je hier wat van leren, en zie je vanzelf waar het gat zit voor jou om in te springen!

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.