• 0

gratis verzenden van producten als je spullen verkoop op een webshop

Hallo

 

Ik wil een webshop starten en ik ben nog volop in de onderzoeksfase.

De bedoeling is dat ik dadelijk dameskleding ga verkopen met als terugkeer punt voor mijn klanten de webshop. Ik wil daarbij ook op braderieën en markten gaan en als er interesse is ook thuisparty's geven.

 

Maar nou komt mijn vraag.

 

Als je kleding verkoopt en klanten kopen bij jouw op de webshop. Is het een serves om kleding gratis te verzenden met de mogelijkheid om het te retourneren als het toch niet bevalt.

 

Maar waar zit dan mijn winst dan als er veel mensen terug sturen. Ik zit dan met de kosten van het versturen en de klanten krijgen het geld terug.

 

Hoe doen jullie dat?

 

groetjes senica

horeca tijger die de kledingbranche in wil.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond Meid,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. De marge zou moeten zitten in artikelen die niet geretourneerd worden. Hele grote webshops bieden zelfs gratis retourneren aan. Je zou dus een inschatting moeten maken van het retourpercentage van jouw assortiment en klantenkring en de (extra) verzendkosten en kosten van retourneringen moeten meenemen in een margeberekening.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zoals je inderdaad zegt is gratis voor de klant niet gratis voor jou. Als ze de goederen retour sturen, heb je inderdaad niks verdiend maar ben je wel het bedrag kwijt van verzending. Daar zijn geen truken voor, daar moet elke webshophandelaar mee leven. De kunst is natuurlijk om te zorgen dat aan de pakketjes die niet worden teruggestuurd meer verdiend is dan de kostenlast van de retourpakketjes.

 

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel voor jullie reacties.

 

Ik wil dit van thuis uitdoen en wil ook op markten en braderieen staan. En als het lukt ook thuisparty's geven. Dus ik heb geen kosten van het huren van een winkel. Dat spaar ik weer :p .

 

Maar hoe bereken ik dat dan in met het retourneren. Hoe calculeer ik dit dan in op mijn verkoop prijs?

Omdat ik geen inzicht heb hoe zoiets gaat verlopen.

 

Ik weet wat een stand kraam gaat kosten en wat de inkoop is. Maar wat moet ik me daar bij voorstellen?

 

groetjes meid

horeca tijger die de kledingbranche in wil.

Link naar reactie
  • 0

Een belangrijk punt voor jou webshop.

Beschrijf je artikelen goed. Maak goede foto's en een goede tekst. Vraag klanten ook waarom ze het terug sturen. Krijg je dezelfde klacht pas dan de foto en/of tekst aan.

 

Ik krijg gemiddeld per 250 zendingen er 1 terug. Uiteraard zal dit aantal fors hoger liggen bij kleding. Zeker met zulke grote als ZALANDO gratis verzenden en retour.

 

Onderlaatst zal ik bij WEHKAMP €9.90 verzendkosten. Hier is de retourzending er al erbij gerekend. Ze sturen met Selectvracht (DHL Parcel) a €5.50 en ze krijgen natuurlijk nog volumekorting

Barcode scanners - IR thermometers - 12V voedingen www.electronixs.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Wat kost de verzending van één pakketje?

 

Vanaf € 4,95 ex btw voor 1 pakketje, afgehaald op locatie.

 

Zalando en Wehkamp zitten boven de 50% aan retour op kleding, bij kleinere webshops zal het percentage waarschijnlijk iets lager zijn maar ik zou de verzendkosten toch voor een gedeelte in de verkoopprijs doorberekenen.

 

groet,

Albert

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik verzend zelf met PostNL. Ik betaal 5.25 ex BTW per pakje. De klant betaald 4.75 incl BTW. Voor mij een verlies maar pas de marge van producten aan. Ook de betaalkosten, verpakkingskosten en dergelijke in de marge meerekenen. Doe je dit niet en heb je een lage marge. Dan kan het bij na rekenen zelfs zijn dat je er verlies op maakt.

 

Dus maak een optel som van alle prijzen ex BTW dan zie je wat je er aan overhoud.

Barcode scanners - IR thermometers - 12V voedingen www.electronixs.nl

Link naar reactie
  • 0

Zal ook een kwestie van gewoon uitproberen zijn. Als je nou echt veel terug krijgt, is er wellicht wat fout in de omschrijvingen bij de producten. Veel sites rekenen ook gewoon verzendkosten, alleen veel grote jongens doen dit inderdaad gratis. Je kunt ook zo nu en dan een actie opzetten waarbij de verzending gratis is. Kortom, ga wat dingen proberen en kijk wat voor jouw winkel het beste is en het meeste zal opleveren :-)

 

http://www.artikelpromo.nl - Artikelen plaatsen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.