Ik zoek al een tijdje naar specifieke mogelijkheden en steeds kom ik terecht bij voorbeelden en mogelijkheden die niet aansluiten bij hetgeen ik voor ogen heb.
De situatie is alsvolgt;
- Ik ben Nederlander maar woon in China
- Ik heb 2 bedrijven in China waarmee ik in de + draai
- Ben nu al dik 8 jaar weg uit NL, en moet gaan denken aan oude dag voorziening. Pensioen opgebouwd in verleden is verwaarloosbaar, rechten op AOW worden ook elk jaar minder.
- Ik wil stap voor stap portfolio aan bedrijfspandjes opbouwen in NL. Op dit moment staat de teller op 0.
Is het mogelijk om vanuit China, bij Nederlandse bank aan te kloppen voor financiering?
Uitgaande van 40% Eigen financiering op totaal kosten aanschaf pand (ik denk in eerste instantie aan totaal waarde van omstreeks 120.000-150.000 euro voor eerste pand)
Is het beter of noodzakelijk een BV hiervoor te starten om onder te brengen? Of is andere vorm beter?
Wie kan mij in de juiste richting wijzen?
Ik heb gezocht maar bijna altijd gaat men uit van een situatie waarin ik als klant in NL woon of een bedrijf in NL voer.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
geanonimiseerd__
geanonimiseerd__
Beste Leden,
Ik zoek al een tijdje naar specifieke mogelijkheden en steeds kom ik terecht bij voorbeelden en mogelijkheden die niet aansluiten bij hetgeen ik voor ogen heb.
De situatie is alsvolgt;
- Ik ben Nederlander maar woon in China
- Ik heb 2 bedrijven in China waarmee ik in de + draai
- Ben nu al dik 8 jaar weg uit NL, en moet gaan denken aan oude dag voorziening. Pensioen opgebouwd in verleden is verwaarloosbaar, rechten op AOW worden ook elk jaar minder.
- Ik wil stap voor stap portfolio aan bedrijfspandjes opbouwen in NL. Op dit moment staat de teller op 0.
Is het mogelijk om vanuit China, bij Nederlandse bank aan te kloppen voor financiering?
Uitgaande van 40% Eigen financiering op totaal kosten aanschaf pand (ik denk in eerste instantie aan totaal waarde van omstreeks 120.000-150.000 euro voor eerste pand)
Is het beter of noodzakelijk een BV hiervoor te starten om onder te brengen? Of is andere vorm beter?
Wie kan mij in de juiste richting wijzen?
Ik heb gezocht maar bijna altijd gaat men uit van een situatie waarin ik als klant in NL woon of een bedrijf in NL voer.
Alvast bedankt,
Paul
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46732-aankoop-bedrijfspand-als-oudedagsvoorziening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag