• 0

Bedrijf aan huis inschrijven

Hallo,

Ik heb nu sinds kort een leuk idee wat ik inmiddels al aardig uitgewerkt heb. Het gaat om het opzetten van een handels/trading onderneming. Ik heb al een naam, product ideeën inclusief leveranciers (al diverse samples aangevraagd en ontvangen), afnemers ben ik ook al mee bezig. In principe ben ik dus klaar om naar de KvK te gaan, maar mag ik mij nu zomaar als groothandel/detailhandel inschrijven met een webshop als een bedrijf aan huis. Dat het straks niet zo is dat ik weer weggestuurd wordt bij de KvK.

 

In het gemeentelijke bestemmingsplan heb ik niet kunnen lezen dat het niet mag. Heeft de KvK hier nog een bewijs van nodig van de gemeente, of moeten ze me maar geloven wanneer ik dit zeg?

 

Alvast vriendelijk bedankt,

 

Eelco Teuthof

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wellicht ook even navragen bij je gemeente en een bevestiging van de reactie op papier of via de mail vragen?

 

Hier in Capelle aan den IJssel gaven ze aan dat het geen probleem was zolang er inderdaad niet dagelijks mensen aan de deur zouden komen en er geen reclame aan de gevel komt.

DH Administratiekantoor

Link naar reactie
  • 0

Ik denk inderdaad dat de ligging van het huis het ook bepaald. Persoonlijk heb ik zelf niets aangevraagd. Mijn buurman link is een bedrijf. En de buurman achter verkoopt kampers en onderhoud ze.

 

Ik kreeg een brief van de gemeente dat ze me feliciteerde met het bedrijf. Ook krijg ik post bij wegwerkzaamheden. Dus ik neem aan dat ze geen bezwaar maakten.

 

Woon je in een wijk en er komen vrachtwagens om te lossen. Geen probleem. Gaat de buurt klagen. Dan is het wel een probleem. Dus schat je kansen in.

Barcode scanners - IR thermometers - 12V voedingen www.electronixs.nl

Link naar reactie
  • 0

In principe ben ik dus klaar om naar de KvK te gaan, maar mag ik mij nu zomaar als groothandel/detailhandel inschrijven met een webshop als een bedrijf aan huis. Dat het straks niet zo is dat ik weer weggestuurd wordt bij de KvK.

 

De KVK accepteert een woon/huisadres voor inschrijvingen, ook voor groot- en detailhandel. Het gaat hier immers om een inschrijvings- cq. postadres. Van waar de ondernemer in werkelijkheid zijn zaak uitvoert is van geen belang voor de KVK. Je kunt dus een pand huren op een ander adres, van daaruit de zaak voeren en voor de KvK nog steeds zijn ingeschreven op jouw huisadres. Dit geld dan ook voor de belastingdienst, die deze gegevens uit het register van de KvK haalt.

 

In het gemeentelijke bestemmingsplan heb ik niet kunnen lezen dat het niet mag.

 

Heb je wel kunnen lezen dat het jouw bedrijfsactiviteiten wel zijn toegestaan? En wat zegt de gemeente hier zelf over?

maakeenstart.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Eelco,

 

Check ook even de bepalingen uit je hypotheek - of huurovereenkomst. Misschien tref je bepalingen aan over het bedrijfsmatig gebruik van de woning waarmee je ook rekening dient te houden.

 

Groet,

Winod

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.