Ik heb een vraag omtrent een iets gewijzigde situatie in 2013, ben op dit moment bezig met mijn uitgestelde belastingaangifte 2013. Ben inmiddels al 12 jaar zelfstandig ondernemer samen met mijn partner (we runnen een ontwerp/webdesign en reclamebureau, VOF).
In 2013 is mijn partner een dienstverband van 13 uur per week aangegaan met een opdrachtgever (stichting), waarbij ze de uren overigens vrijwillig mag invullen. Voorheen brachten we per maand een bedrag in rekening voor de betreffende opdrachtgever. Wegens een "machtswisseling" bij betreffende opdrachtgever werd overgegaan naar arbeidscontracten. Aangezien mijn partner het naar haar zin heeft en het een "take-it-or-leave-it" situatie was, heeft ze ondertekend.
Overige info:
- bedrag is ong. 10% van de gehele omzet
- 13 uur werk kan in < 10 uur worden gedaan (er zijn piek periodes)
Alleen zit ik nu met de vraag:
Hoe boek ik deze inkomsten? (gewoon inkomsten uit dienstbetrekking naast winst uit onderneming? of als winst uit onderneming?) Hoe zit het met de ingehouden premies, zijn die terug te vorderen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
keitai
keitai
Goedemiddag,
Ik heb een vraag omtrent een iets gewijzigde situatie in 2013, ben op dit moment bezig met mijn uitgestelde belastingaangifte 2013. Ben inmiddels al 12 jaar zelfstandig ondernemer samen met mijn partner (we runnen een ontwerp/webdesign en reclamebureau, VOF).
In 2013 is mijn partner een dienstverband van 13 uur per week aangegaan met een opdrachtgever (stichting), waarbij ze de uren overigens vrijwillig mag invullen. Voorheen brachten we per maand een bedrag in rekening voor de betreffende opdrachtgever. Wegens een "machtswisseling" bij betreffende opdrachtgever werd overgegaan naar arbeidscontracten. Aangezien mijn partner het naar haar zin heeft en het een "take-it-or-leave-it" situatie was, heeft ze ondertekend.
Overige info:
- bedrag is ong. 10% van de gehele omzet
- 13 uur werk kan in < 10 uur worden gedaan (er zijn piek periodes)
Alleen zit ik nu met de vraag:
Hoe boek ik deze inkomsten? (gewoon inkomsten uit dienstbetrekking naast winst uit onderneming? of als winst uit onderneming?) Hoe zit het met de ingehouden premies, zijn die terug te vorderen?
Graag tips en advies,
Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46750-boekhouding-inkomsten-uit-dienstbetrekking-of-winst-uit-onderneming/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag