• 0

invoerkosten kleding van Duitsland of Belgie

Hallo

Ik moet zeggen dat higherlevel wel een heel interessante site is.

IK loop al een tijdje met het idee om een kleding webshop te starten.

Maar dan daarbij ook op markten en braderien te staan. En als mensen interessen hebben ook voor thuisparty's.

Nu heb ik nog niet de kleding groothandel gevonden waar ik interessen in heb. Blijkbaar een heel speurwerk. Maar wel leuk. Nou ga ik de 31 aug na traide mart utrecht dit zou een soort beurs moeten zijn waar ook mode aan te pas is. Heel interessant voor mijn speurwerk.

Maar met 1 groothandel ben je niet geholpen in mijn ogen. Wil je variatie in je eigen aanbod dan zal ik toch echt meerdere aanbieders cq groothandelaren moeten vinden.

Nou wil ik ook in het buitenland gaan speuren. Ik had gedacht aan dusseldorf als volgende te ontdekken, want ik lees op internet dat daar ook een aantal groothandels zijn. Adressen verzamelen en afreizen dus. Ik woon in limburg dus dat is voor mij niet ver reizen.

Nu weten jullie een beetje wat ik wil... Maar dan nu mijn vraag...

WAT MOET IK REGELEN CQ BETALEN OM KLEDING IN TE VOEREN IN NEDERLAND?

HOEVEEL BELASTING MOET IK BETALEN OM IN TE VOEREN? MOET IK ELKE KEER LANGS DE DOANE LATEN ZIEN WAT IK BIJ MIJ HEB, OF IS ER EEN SOORT VAN PAPIERWERK WAAR IK MIJN KOPIE BONNETJE BIJ DOE? WANT ZE KUNNEN UITEINDELIJK TOCH ZIEN OF IK ALLES AAN GEEF OF NIET.

EN ZIT IK GOED ALS IK 6% BELASTING REKEN OVER MIJN KLEREN DIE IK VERKOOP?

Begrijp me goed ik start klein en hoop natuurlijk zo groot als bonprix te worden :P

Dus in eerste instantie zal dit niet veel zijn, maar als ik een gouden handels handje blijk te hebben kan dat natuurlijk groeien. Waar we het uiteindelijk ook voor doen.

Nu heb ik ervaring met horeca, drank verkopen. Maar dat is heel wat anders qua regels dan kleding verkopen.

hopelijk kunnen jullie mij verder helpen

met vriendelijke groeten meid

horeca tijger die de kledingbranche in wil.

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0
WAT MOET IK REGELEN CQ BETALEN OM KLEDING IN TE VOEREN IN NEDERLAND?

HOEVEEL BELASTING MOET IK BETALEN OM IN TE VOEREN? MOET IK ELKE KEER LANGS DE DOANE LATEN ZIEN WAT IK BIJ MIJ HEB, OF IS ER EEN SOORT VAN PAPIERWERK WAAR IK MIJN KOPIE BONNETJE BIJ DOE? WANT ZE KUNNEN UITEINDELIJK TOCH ZIEN OF IK ALLES AAN GEEF OF NIET.

Als je in Duitsland inkoopt bij een groothandel hoef je geen invoerrechten te betalen. Zo is het in ieder geval met de schoonmaakmaterialen die ik bij een Duitse groothandel koop. Wat mij een besparing oplevert t.o.v. inkopen bij Nederlandse groothandels van zo'n 30% ;)

Betaal aan de groothandel vooruit maar krijg gewoon een factuur voor mijn administratie en met douane heb ik nog nooit te maken gehad. Laat het gewoon bij mij bezorgen, de verzendkosten zijn ook nog eens lager dan bij TNT in Nederland ;D

Volgens mij gaat dit ook gewoon op voor kleding.

• 0

Kleding halen uit Duitsland of Belgie is geen invoer maar een intra-communautaire verwerving, daarvoor hoef je niet langs de douane en je betaalt ook geen invoerrechten. Als je je Nederlandse BTW-nummer aan je Duitse/Belgische leverancier geeft kan deze jou leveren met 0% BTW, dus goed voor de cashflow want een Nederlandse groothandel zal gewoon Nederlandse BTW in rekening brengen.

Als je met 6% belasting BTW bedoelt dan zit je niet goed, BTW op kleding is het normale tarief (21%).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar