m1155 Geplaatst: 19 augustus 2014 m1155 103 1 Geplaatst: 19 augustus 2014 We zijn de mogelijkheid aan het onderzoeken enkele mensen in vaste dienst te nemen. Het bruto/netto salaris is eenvoudig te berekenen/vast te stellen. Onze grootste onduidelijkheid zit hem in de werkgeverslasten, er word her en der gesproken over een percentage van 30% op het brutosalaris. Het word ons echter niet duidelijk hoe dit is opgebouwd, wat hierin is inbegrepen en of alles verplicht is. We zouden graag van te voren weten hoeveel % dit is. Daarnaast word niet duidelijk hoe deze lasten afgedragen moeten worden, krijg je iedere maand een "factuur" van diverse instanties? Word de loonbelasting ook iedere maand overgemaakt aan de belastingdienst, moet dit via een aangifte programma. Wij willen liefst alle administratie zelf doen. Als ik een CAO moet aanwijzen denk ik "Timmerindustrie" (Code 51) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46846-kosten-voor-werkgever/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Norbert Bakker Geplaatst: 19 augustus 2014 Norbert Bakker Moderator 18,2k 38 2037 Geplaatst: 19 augustus 2014 Wij willen liefst alle administratie zelf doen. Ik raad dat sterk af. Salarisadministratie is een vak apart, en zeker niet iets wat je bij je eerste personeelslid of -leden zelf moet gaan doen. Mijn advies: zoek een goed salarisadministratiekantoor en laat hun de salarisstroken en aangiftes regelen, dan kun je op termijn alsnog besluiten om het zelf te gaan doen. Ik heb dat bij mijn eigen personeel nooit gedaan overigens: salarisadministratie uitbesteden kostte mij een paar tientjes per werknemer per maand. Zelf regelen was niet alleen duurder maar ook enorm risicovol! Onze grootste onduidelijkheid zit hem in de werkgeverslasten, er word her en der gesproken over een percentage van 30% op het brutosalaris. Het word ons echter niet duidelijk hoe dit is opgebouwd, wat hierin is inbegrepen en of alles verplicht is. We zouden graag van te voren weten hoeveel % dit is. De werkgeverslasten zijn opgebouwd uit diverse componenten, die ook weer deels sector afhankelijk zijn en afhankelijk van de grootte van de organisatie Als ik een CAO moet aanwijzen denk ik "Timmerindustrie" (Code 51) Zorg dat je dit zeker weet! Een CAO is geen vrije keuze. Een CAO komt met diverse verplichtingen, ook ten aanzien van primaire (loon) en secundaire arbeidsvoorwaarden (o.a. regeling bij ziekte, al dan niet verplichte ongevallendekking, WIA aanvulling, vergoeding werkkosten, reiskosten en last but not least pensioenopbouw en afdracht van pensioenpremies.) CAO timmerindustrie kent aansluiting bedrijfspensioenfonds Bouwnijverheid. Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46846-kosten-voor-werkgever/#findComment-474396 Delen op andere sites More sharing options...
m1155
m1155
We zijn de mogelijkheid aan het onderzoeken enkele mensen in vaste dienst te nemen.
Het bruto/netto salaris is eenvoudig te berekenen/vast te stellen.
Onze grootste onduidelijkheid zit hem in de werkgeverslasten, er word her en der gesproken over een percentage van 30% op het brutosalaris.
Het word ons echter niet duidelijk hoe dit is opgebouwd, wat hierin is inbegrepen en of alles verplicht is.
We zouden graag van te voren weten hoeveel % dit is.
Daarnaast word niet duidelijk hoe deze lasten afgedragen moeten worden, krijg je iedere maand een "factuur" van diverse instanties?
Word de loonbelasting ook iedere maand overgemaakt aan de belastingdienst, moet dit via een aangifte programma.
Wij willen liefst alle administratie zelf doen.
Als ik een CAO moet aanwijzen denk ik "Timmerindustrie" (Code 51)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46846-kosten-voor-werkgever/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag