• 0

Missende referenties bij betalingsafschriften Belastingdienst

Ik laat mijn motorrijtuigenbelasting afschrijven door middel van een automatische incasso door de belastingdienst. Nu probeer ik per regel van het bankafschrift een document te koppelen, maar voor deze afschrijvingen krijg je niet een factuur van de belastingdienst; ik heb alleen een "Mededeling Motorrijtuigenbelasting". Is er een soort van referentie nummer of document wat kan worden gebruikt (en ik misschien heb gemist) ? Hoe doen jullie dat?

Ik snap ook dat wat de belastingdienst niet geeft, zij ook niet kan vragen. Deze referentie is enkel voor mijn eigen overzicht - of beter - voor het overzicht als de administratie naar de boekhouder gaat.

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik sluit me aan bij je vraag.

Het is veel erger. Op bankafschriften en specifiek van de belastingdienst zie ik niet (meer) waarvoor ik betaald heb. MRB en voor welke auto, OB afdracht en welke periode, Loonheffingen en welke periode. IB afdrachten en ZVW afdrachten.

Alleen de betalingskenmerken worden vermeld, maar wie gaat dit koppelen aan het soort betaling en belasting? Ik vraag me ook af hoe dit werkt bij de automatische verwerking van bankafschriften in boekhoudingen, wat ik dus niet gebruik.

Misschien een voorstel de titel van dit topic te wijzigen naar "Missende referenties bij betalingsafschriften" .

• 0
Op bankafschriften en specifiek van de belastingdienst zie ik niet (meer) waarvoor ik betaald heb.

Dat ligt dan denk ik aan je bank, want ik zie keurig het kenteken erbij staan.

• 0

RABO zakelijk. Ik moet er wel bij vermelden dat de betalingen handmatig vanaf de acceptgirokaart gaan. Bij het invullen van het betalingskenmerk kun je zelf geen omschrijving meer invullen. Dus de bank kan dit niet naar het onderdeel verwijzen. Wellicht kan bij incasso dit wel gaan. Ik zal incassobetalingen eens aanmelden.

Echter bij betalingen zo is er geen onderscheid te maken tussen bijvoorbeeld OB en LH betalingen. De afschriften zijn gelijk alleen een RABO referentie staat erbij, wat voor mij ook geen betekenis heeft.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar