Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Samantha01
Hallo allemaal,
Op dit moment ben ik werkzaam in de kinderopvang, op een BSO met kinderen van 4-12 jaar. Helaas loopt de kinderopvang erg slecht en wil ik kijken of ik mij kan laten omscholen.
In eerste instantie wil ik een (verkorte)opleiding tot dansdocent gaan volgen, om zo naast mijn BSO werkzaamheden danslessen voor kinderen te organiseren.
Hiervoor hoop ik tijdelijke ruimtes te kunnen huren, zodat ik in scholen zelf lessen kan geven. Dit zullen dan lessen zijn die max 10 weken duren. En dan weer naar de volgende school.
Door de vele sites zie ik eigenlijk niet helemaal hoe ik moet beginnen.
Natuurlijk zal ik een bedrijfsplan schrijven, kvk aanvragen, rekening openen (hoewel ik verwacht dat het meerendeel vooral in het begin contant gaat verlopen). Maar dan?
Ik heb begrepen dat ik de kosten voor de huur kan terug vragen via de belasting. Klopt dit? En is dit dan alleen als ik een eigen pand voor langere tijd huur, of ook als ik van locatie naar locatie ga?
Ik moet natuurlijk ook folders etc verspreiden. Klopt het dat dit ook terug gevraagd kan worden?
Nu verwacht ik dat ik hier voorlopig geen 1000den euro's mee ga verdienen. Stel dat ik meer heb uitgegeven aan promotie materiaal/huur etc dan dat er binnen is gekomen aan inkomsten. Hoe zit dat belastingtechnisch? Krijg ik dan nog wel wat terug? Want ik kan het niet aftrekken van mijn winst.
En zijn er nog meer (belasting) zaken waar ik rekening mee moet houden?
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Alvast bedankt.