Ga naar inhoud

fiscale regeling bij bedrijf in usa

Geplaatst:

johan60

Ik importeer een product uit amerika voor verkoop en distributie in nederland.

Nu overweeg ik een bedrijf jn amerika op te richten welke de goederen eerst koopt van een bedrijf jn usa

En ik dus van mijn bedrijf in usa de producten naar mijn andere bedrijf jn nederland verkoop en lever.

Vraag:kan ik bv winsten overboeken naar nederland zonder allerlei problemen te krijgen met fiscus in usa en/of nederland. Waar moet ik bv belastingen hierover betalen?

Featured Replies

Geplaatst:

Anthony H

Wat zou de reden zijn om het via een eigen Amerikaanse onderneming te willen doen? De vennootschapsbelasting in de VS is (nominaal) 35% dus tenzij er leuke aftrekposten te vinden zijn, is het niet erg aantrekkelijk om winsten in de VS te laten belasten als ik het zo hoor van mijn vrienden in Amerika.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dat nog los van alle extra kosten die het hebben van een extra onderneming met zich mee brengt.

Wat is je beweegreden?

Groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

johan60

• Auteur

Dat nog los van alle extra kosten die het hebben van een extra onderneming met zich mee brengt.

Wat is je beweegreden?

Groet

Joost

kapitaal opbouwen om in usa overname te doen cq toeleverancier over te nemen

Geplaatst:

Anthony H

Is het dan niet eenvoudiger om dat kapitaal in Nederland op te bouwen en dan daarmee op het juiste moment die toeleverancier over te nemen? Voor een overname heb je toch niet eerst een plaatselijke vestiging nodig? Als je in de tussentijd een apart bedrijfje in de VS moet aanhouden kost je dat aandacht, moeite en geld. Misschien is het dan meer zinvol om die middelen nu te investeren in je kernactiviteiten?

Geplaatst:

johan60

• Auteur

daarnaast wil ik ook een inkoopvoordeel realiseren door met een extra opslag

de goederen naar de nl vestiging te leveren die opslag blijft dus in usa ipv bij de nl import

vestiging.heeft te maken met verdeling van aandelen ed

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.