Ik heb al verschillende threads gevonden over dit onderwerp maar ze kwamen niet overeen met mijn situatie.
Ik ben Nederlands maar ik werk voor een bedrijf in Panama (ik ben ook maar erg weinig in NL, maar dat is volgens mij niet relevant).
Voor dit bedrijf heb ik een product besteld hier in NL en omdat ik in NL was en hier op een prive adres laten afleveren. Nu hadden zij geen btw verrekend maar komen hier nu opeens op terug en willen dat ik alsnog de btw ga betalen.
Het factuur adres is in Panama (dus geen btw), het aflever adres is prive in NL.
Moet ik nu wel of niet btw betalen? Hun zeggen van wel maar ik geloof van niet.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Stev101
Stev101
Beste,
Ik heb al verschillende threads gevonden over dit onderwerp maar ze kwamen niet overeen met mijn situatie.
Ik ben Nederlands maar ik werk voor een bedrijf in Panama (ik ben ook maar erg weinig in NL, maar dat is volgens mij niet relevant).
Voor dit bedrijf heb ik een product besteld hier in NL en omdat ik in NL was en hier op een prive adres laten afleveren. Nu hadden zij geen btw verrekend maar komen hier nu opeens op terug en willen dat ik alsnog de btw ga betalen.
Het factuur adres is in Panama (dus geen btw), het aflever adres is prive in NL.
Moet ik nu wel of niet btw betalen? Hun zeggen van wel maar ik geloof van niet.
Alvast bedankt!
Mvg
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47133-btw-of-geen-btw-kopen-uit-nl-factuur-adres-in-panama/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag