• 0

Een stakingsbalans is helemaal leeg of mag er wat blijven staan?

Ik weet dat je over de reserves op welkelijke waarde dient te waarderen, afrekenen stille reserves.

 

Ik vroeg me alleen af als ik bij een EZ alleen een auto naar privé gecorrigeer tegen werkelijke waarde ( verder geen stille reserves) of dit voldoende is. Of dien ik ook alle liquide middelen, transitorische posten, balanspost BTW naar privé af te boeken. Net zo lang tot de gehele activa en/of passiva leeg is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Barry

 

Sorry, had to ask, vanwege ons beleid om adviseurs niet ter dienste te zijn voor hun klantvragen.

 

Een stakingsbalans is niet per se leeg. In tegendeel: op de stakingsbalans komen alle slotwaarden voor naar de waarde in het economisch verkeer.

 

Alles wat naar privé gaat kun je wel afboeken van de balans en tegenboeken op de kapitaalrekening van de ondernemer. Als daarbij stille reserves aanwezig zijn dan dien je die wel te laten zien in het stakingsresultaat.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dag Barry

 

Sorry, had to ask, vanwege ons beleid om adviseurs niet ter dienste te zijn voor hun klantvragen.

 

Een stakingsbalans is niet per se leeg. In tegendeel: op de stakingsbalans komen alle slotwaarden voor naar de waarde in het economisch verkeer.

 

Alles wat naar privé gaat kun je wel afboeken van de balans en tegenboeken op de kapitaalrekening van de ondernemer. Als daarbij stille reserves aanwezig zijn dan dien je die wel te laten zien in het stakingsresultaat.

 

groet

Joost

 

Geen probleem Joost.

In een ander topic zag ik ergens iemand die via journaalposten de gehele activa leegmaakte inclusief liquide middelen.

Stille reserves zijn er eigenlijk ook niet. De bus haalt ze tegen werkelijke waarde naar prive en corrigeert daarbij ook de btw. De posten belastingen, liquide middelen, overige vorderingen en schulden hebben geen afwijkende waarde dus mogen blijven staan en misschien zelfs ook wel naar privé worden geboekt omdat ze "prive" afgerekend zullen worden?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.