• 0

feedback op website om bedrukte kleding te bestellen

Omschrijving van je concept:

Wij hebben diverse websites, die óf gericht zijn op een specifieke productscala (zoals deze), óf op een specifieke doelgroep (zoals Amerikaanse artiesten die door Europa gaan touren etc).

 

Deze site is eigenlijk onze 'kledingcatalogus', waar we meer dan 1200 artikelen op hebben staan die we voor onze klanten kunnen voorzien van hun logo of ontwerp.

 

Ik ga niet al te veel vertellen over de mogelijkheden/werking, want ik ben juist benieuwd naar hoe jullie de gebruiksvriendelijkheid ervaren, en waar je tegenaan loopt.

 

Je kunt 'm vinden op BedrukteTshirts.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Site is in eigen beheer (we hebben enkele webdevelopers in dienst) ontwikkeld, met Open Cart als achterliggend CMS (leek op dat moment de beste keuze aangezien we daar het meeste ervaring mee opgedaan hadden).

 

We zijn er in totaal ruim 4 maanden mee bezig geweest, met name omdat we in de loop van de ontwikkeling (steeds) meer functionaliteiten en mogelijkheden wilden toevoegen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Enkele maanden geleden kwamen we tot de conclusie dat de lijst met 'wants' (meer features) en bugs (foutjes dus) zo lang was, dat we tot in het oneindige door zouden kunnen bouwen, maar dat de site dan al die tijd nog niet zou draaien.

 

We hebben toen voor een vervroegde livegang gekozen, en besloten gaandeweg de belangrijkste bugs op te lossen en features toe te voegen.

 

Nu zitten we op het niveau dat onze lijst met bugs & features ENORM is, en we moeite hebben met prioriteiten bepalen.

 

Het zou fijn zijn als ik op deze manier een beetje een beeld krijg van waar 'gewone' gebruikers tegenaan lopen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

We hebben getracht wat meer geavanceerde mogelijkheden in te bouwen dan de gemiddelde site van onze concullegas.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is welkom, van 'ik snap niet waar dit voor dient?' tot 'ik heb even naar je code gekeken en in je style.css staat nog een ; verkeerd'.

 

Zoals gezegd zijn we ons van heel veel dingen al bewust, maar willen we dus graag de prioriteiten gaan bepalen.

 

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp en inzet.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even snel een shirt gemaakt:

 

Knop 'ga naar aanbod'? Ik verwacht 'bedruk een shirt' of iets dergelijks. Gerichtere tekst.

Bij shirts moet ik blijkbaar een shirt in mijn mandje doen voor ik iets kan kiezen. Staat rechtsonder wel in een lijstje met stappen maar die zie ik veel te laat. Knop 'Bedruk' in plaats van 'toevoegen aan mandje' lijkt me handiger; ik zit tenslotte op een site voor bedrukte shirts.

Volgens stappen vind ik (bijna) helemaal goed: lekker simpele vragen, geen toeters & bellen. Al is de vraag over aantal kleuren voor een leek niet te beantwoorden ('weet ik niet' gekozen dus)

Ik krijg geen voorbeeld te zien van hoe mijn ontwerp uit komt op het T-shirt. Groot gemis.

In mijn mandje heb ik nu 100 bedrukte shirts??

 

De uitstraling van de site is alsof het voor consumenten is maar de (technische) vragen en aantallen duiden op een zakelijk product?

 

Gaat iets mis met het toevoegen van shirts. Ik het het zelfde product nogmaals toegevoegd maar nu 10 stuks. In mijn mandje heb ik nu 110 shirts en 210 maal bedrukken.

 

Zie nu dat er boven de producten staat: 'toon prijs bij afname van x stuks'. Die had ik dus niet gezien. Zie liever staffelprijzen bij de shirts zelf. Weet dan ook meteen dat er een minimale afname is en ik, als consument die er 1 wil, niet op de goede site zit.

 

Ik kan ook één shirt in mijn mandje stoppen en gaan afrekenen. Dat kleine oranje tekst 'minimale afname is x stuks' ziet niemand. Ik zou die knop om verder te gaan blokkeren en daar de tekst van minimale afname zetten. Of opvallender bij het product zelf.

 

Je gebruikt u en je door elkaar op je site. Op je homepage tutoyeer je waardoor ik het idee had op een consumenten site te zitten.

 

Ik mis een optie, al was het maar een link naar een offerte formulier, om een shirt zowel op de voor als achterkant te laten bedrukken.

Link naar reactie
  • 0

Thanks Willem!!

 

Knop 'ga naar aanbod'? Ik verwacht 'bedruk een shirt' of iets dergelijks. Gerichtere tekst.

 

Goeie! Zou 'Kies een kledingstuk' ook passen? of zeg jij 'het heet al bedruktetshirts, noem het dan ook gewoon tshirts.'?

 

Bij shirts moet ik blijkbaar een shirt in mijn mandje doen voor ik iets kan kiezen. Staat rechtsonder wel in een lijstje met stappen maar die zie ik veel te laat. Knop 'Bedruk' in plaats van 'toevoegen aan mandje' lijkt me handiger; ik zit tenslotte op een site voor bedrukte shirts.

 

Wederom een hele mooie! Wij zaten (vaktechnisch) te denken en kwamen op 'ja maar je kunt ook borduren en dat is geen bedrukken' enzo, en nooit een keuze in durven maken. Deze ga ik direct op het lijstje van deze week zetten.

 

Volgens stappen vind ik (bijna) helemaal goed: lekker simpele vragen, geen toeters & bellen. Al is de vraag over aantal kleuren voor een leek niet te beantwoorden ('weet ik niet' gekozen dus)

Ja, dat is een lastige inderdaad; als je wel de kleuren kiest (en inderdaad, de een weet het niet, de ander wel) dan berekent de site ook meteen de prijs van de bedrukking.

 

Ik krijg geen voorbeeld te zien van hoe mijn ontwerp uit komt op het T-shirt. Groot gemis.

 

absoluut, en die komt er zeker nog bij, is echter een flinke technische uitdaging om dat 'goed' te doen.

 

In mijn mandje heb ik nu 100 bedrukte shirts??

 

Yep, en je stipt hier weer een goeie aan; voor ons is dat volledig duidelijk (er staat een tweede offerteregel met 'plastisol print -> prijs op aanvraag' in je winkelmandje), besef me nu pas dat we daar voor mensen met minder ervaring wel iets duidelijker kunnen zijn.

 

De uitstraling van de site is alsof het voor consumenten is maar de (technische) vragen en aantallen duiden op een zakelijk product?

We drukken inderdaad in oplages, maar dat kan zowel voor consumenten (van buurtvereniging tot familiefeest) als zakelijk. We kiezen voor onze sites over het algemeen voor een platte, persoonlijke uitstraling omdat ons bedrijf ook zo is.

 

80% van onze klanten is b2b overigens.

 

Gaat iets mis met het toevoegen van shirts. Ik het het zelfde product nogmaals toegevoegd maar nu 10 stuks. In mijn mandje heb ik nu 110 shirts en 210 maal bedrukken.

 

Thanks! die bug had ik anders niet zomaar gevonden, gaat direct in de basecamp :)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Zie nu dat er boven de producten staat: 'toon prijs bij afname van x stuks'. Die had ik dus niet gezien. Zie liever staffelprijzen bij de shirts zelf. Weet dan ook meteen dat er een minimale afname is en ik, als consument die er 1 wil, niet op de goede site zit.

 

Ik kan ook één shirt in mijn mandje stoppen en gaan afrekenen. Dat kleine oranje tekst 'minimale afname is x stuks' ziet niemand. Ik zou die knop om verder te gaan blokkeren en daar de tekst van minimale afname zetten. Of opvallender bij het product zelf.

 

Staffelprijzen staan bij de shirts zelf, maar onder de vouw (erboven lukte simpelweg niet meer, zou het té druk worden).

 

'per stuk' issue hebben we eigenlijk geen last van, staat op 'ooit fixen', maar niet heel veel prioriteit.

 

Je gebruikt u en je door elkaar op je site. Op je homepage tutoyeer je waardoor ik het idee had op een consumenten site te zitten.

 

Ik zie idd dat we op 2 plekken nog 'u' hebben staan (header en winkelmandje), wordt opgelost. Heb jij er nog meer gezien? Thanks :)

 

Ik mis een optie, al was het maar een link naar een offerte formulier, om een shirt zowel op de voor als achterkant te laten bedrukken.

 

Hmm, daar is deze knop voor http://take.ms/hIdHX maar ik maak uit je verhaal op dat dat (iig voor jou) niet duidelijk genoeg is...

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Later ga ik de site eens goed bekijken, al heb ik al een prettige leverancier via HL gevonden.

 

Wat me direct in het logo opvalt, is het t-shirts zonder streepje wat de uitdrukkingskracht wegneemt.

 

Verder valt het 'custom made' in de menubalk uit de toon bij de uitsluitend Nederlandstalige knoppen en teksten.

 

Ik zie een onverklaarbare scheiding tussen Nederlandse startpagina en menu en opeens Engelse producten. How come?

 

Valt er niet iets creatievers voor de favicon te bedenken?

 

Waar zijn je informatiepagina's of landingspagina's? SEO-inspanningen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Highio!

 

Wat me direct in het logo opvalt is het tshirts zonder streepje wat de uitdrukkingskracht wegneemt.

De url is ook zonder streepje, maar dat is inderdaad wel het lastige van sites met een exact match domain name, zit ik op andere plekken ook wel eens mee...

 

Verder valt het 'custom made' in de menubalk uit de toon bij de uitsluitend Nederlandstalige knoppen en teksten.

Naar mijn mening moet je sommige dingen niet willen vertalen, en ja 'maatproductie' zou kunnen, maar dit is de meer gangbare term.

 

Ik zie een onverklaarbare scheiding tussen Nederlandse startpagina en menu en opeens Engelse producten. How come?

 

Waar zijn je informatiepagina's of landingspagina's? SEO-inspanningen?

 

De producten hebben veelal een engelse naam. Dat zijn dan ook meteen de landingspaginas voor mensen die naar die specifieke producten op zoek zijn.

 

Andere infopaginas zijn o.a. via de sitemap te vinden, maar daar kan idd nog wel wat meer aan gewerkt worden.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Op deze pagina's staat in ieder geval nog 'u':

 

https://bedruktetshirts.nl/voorbeelden-van-bedrukte-en-geborduurde-t-shirts-en-poloshirts/

https://bedruktetshirts.nl/drukprijzen-en-borduurprijzen/ (onder prijzen borduring)

 

Maar denk dat je techneuten met "grep -Ri ' u ' *" een stuk sneller zijn dan ik ;)

 

Die knop voor het toevoegen van een bedrukking heb ik inderdaad niet gezien. Staat ook pas erg laat in het bestelproces (in het besteloverzicht) Zou hem liever, al was het maar een tekstje 'u kunt in het besteloverzicht meerdere bedrukkingen toevoegen' in de wizard, zien.

 

Zie nog iets: in je wizard is de mogelijkheid om een stap terug te gaan niet altijd duidelijk (staat soms onder de fold), gebruik je de terugknop van je browser dan ga je terug naar het product maar zit wel het artikel in je mandje. Denk dat dat iets eleganter kan.

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

- Waarom alleen in het Nederlands al je de hele europese markt bedient?

 

M.b.t. naam:

- Waarom noem je het "bedruktetshirts", terwijl je nagenoeg alle kledingstukken bedrukt. Misschien is bedruktekleding.nl nog vrij ;)

 

If you're going european/international: zal de buitenlandse markt je site niet op een Nederlandse benaming vinden. PrintedCloths... Alhoewel dat fonetisch in het Nederlands wel weer een vreemde naam is ;)

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Tnx Mikky :)

 

- Waarom alleen in het Nederlands al je de hele europese markt bedient?

 

dit is onze NL site voor Nederlandstalige klanten, voor wie we ook door heel Europa leveren indien nodig.

 

M.b.t. naam:

- Waarom noem je het "bedruktetshirts", terwijl je nagenoeg alle kledingstukken bedrukt. Misschien is bedruktekleding.nl nog vrij ;)

 

Is jaren geleden een overweging geweest omdat Google 'exact match domain names' (EMD's) toen sterk voorrang gaf op zoektermen als bijvoorbeeld 'bedrukte t-shirts'. Site heeft ook geschiedenis en links enzo, dus dat gaan we nu niet meer (zomaar) veranderen, want dat is een precaire operatie waarbij de kans groot is dat je een deel verliest.

 

If you're going european/international: zal de buitenlandse markt je site niet op een Nederlandse benaming vinden. PrintedCloths... Alhoewel dat fonetisch in het Nederlands wel weer een vreemde naam is ;)

 

We hebben een andere site voor onze buitenlandse klanten, met heel andere inhoud (daar is het precieze assortiment bijvoorbeeld weer een stuk minder belangrijk voor)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de site qua kleurgebruik niet echt vriendelijk. Veel lichtgrijs, lichtblauw, lichte en dunne letters tegen een felle of donkere achtergrond. Probeer bijvoorbeeld eens over te schakelen tussen het lezen van de referenties en het lezen van het blok daaronder. Kan aan mij liggen, maar ik vind het niet prettig en zeker in combinatie met jouw business geen pluspunt.

 

Je linkjes zijn blauw, maar bij je telefoonnummer en je e-mailadres dan weer niet.

 

Ik vraag me af of het helpt dat je meldt dat je in het begin een heleboel fouten hebt gemaakt. De toegevoegde waarde van die alinea ontgaat mij in elk geval, want ook zonder dat zo te benoemen kun je vertellen dat je in de loop der jaren een heleboel kennis en ervaring hebt opgebouwd.

 

Je prijsstaffel zie er wat merkwaardig uit. Voor 99 stuks 8 kleuren discharge print betaal ik bijna 1400 euro. Bestel ik er 1 meer dan betaal ik in totaal maar 630 euro. Dat aantal van 99 zou ik als leverancier dus helemaal niet willen aanbieden.

 

Ik bekijk het "Original Full Cut T-Shirt" en zie dat dat in 5 maten beschikbaar is. Maar waar selecteer ik de maat? En is het minimum aantal dat ik moet bestellen altijd per maat of kan ik een mix van maten bestellen?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt John!

 

Ik vind de site qua kleurgebruik niet echt vriendelijk. Veel lichtgrijs, lichtblauw, lichte en dunne letters tegen een felle of donkere achtergrond. Probeer bijvoorbeeld eens over te schakelen tussen het lezen van de referenties en het lezen van het blok daaronder. Kan aan mij liggen, maar ik vind het niet prettig en zeker in combinatie met jouw business geen pluspunt.

 

eens, letters mogen wel wat meer contrast hebben. zet ik op de lijst

 

Je linkjes zijn blauw, maar bij je telefoonnummer en je e-mailadres dan weer niet.

In dat grijze blok bedoel je? bewuste keuze, laten we ook even zo (telefoonnummer staat bijvoorbeeld ook overal altijd bovenaan in je scherm).

 

Ik vraag me af of het helpt dat je meldt dat je in het begin een heleboel fouten hebt gemaakt. De toegevoegde waarde van die alinea ontgaat mij in elk geval, want ook zonder dat zo te benoemen kun je vertellen dat je in de loop der jaren een heleboel kennis en ervaring hebt opgebouwd.

Ja tja, ik hou wel van deze tone of voice, ook al veel positieve reacties op gehad.

 

Je prijsstaffel zie er wat merkwaardig uit. Voor 99 stuks 8 kleuren discharge print betaal ik bijna 1400 euro. Bestel ik er 1 meer dan betaal ik in totaal maar 630 euro. Dat aantal van 99 zou ik als leverancier dus helemaal niet willen aanbieden.

hehe mooi dat je deze eruit haalt; discharge bieden we pas vanaf 100 stuks dus even snel die kleinere oplages weggehaald :)

 

Voor tussenliggende aantallen geldt overigens altijd dat we de prijs op maat berekenen, ook op de site. Als je bijvoorbeeld 149 stuks in je winkelmandje doet dan is de dischargeprijs 5,24 (en bij 150 wordt ie 5,23).

 

Wel een goed punt dat we dat even uitleggen.

 

Overigens is dit wel een issue waar we met staffels vaker tegenaanlopen, we hebben namelijk ook zat andere producten waarvoor wél vaste prijzen per staffel gelden (en je dus bij 90 stuks vaak duurder uit bent dan bij 100).

 

We lossen dit momenteel op door tegen onze klanten te zeggen "we hebben ook een offerte voor 100 stuks bijgesloten omdat je dan goedkoper uit bent".

 

Ik bekijk het "Original Full Cut T-Shirt" en zie dat dat in 5 maten beschikbaar is. Maar waar selecteer ik de maat? En is het minimum aantal dat ik moet bestellen altijd per maat of kan ik een mix van maten bestellen?

 

Dit issue staat hoog in onze lijst, nu staat in het opmerkingenveld bij de aanvraag 'vul hier je opmerkingen en/of maatverdeling in', maar dat moeten we nog mooier integreren. Echter nog niet echt een idee van hoe we dat gemakkelijk oplossen.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.