Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
chris4284
chris4284
Geachte lezers,
Wij leveren kleine goedkope goederen aan een grote retailer. In ons contract hebben wij opgenomen dat wij de garantie bieden de goederen gratis te repareren/ vervangen als aan de voorwaarden wordt voldaan.
Als een consument met een defect artikel bij de retailer (onze klant)terug komt dan wordt deze meestal gratis vervangen. De retailer op zijn beurt brengt ons kosten in rekening voor gedane afhandeling door zijn service balie o.b.v. regresrecht. Deze zijn een veelvoud van de kosten van het defecte product.
Wij vinden dit niet redelijk, maar klant beroept zich op Wetboek 7 artikel 25.
Ik kan nergens duidelijkheid krijgen wat ons gevoel ondersteunt. Noch het ministerie van economische zaken of jurisprudentie bieden uitkomst.
Wellicht heeft u met een dergelijke situatie te maken gehad.
Dank voor u reacties.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag