• 0

Goedkoop duurkoop?

Ik zat niet zo lang geleden met een starter te babbelen en die vroeg aan mij wat voor administratie/fiscaal adviseur hij in dienst zou moeten nemen.

 

Ik ben zelf gestart met E&Y, ik dacht toendertijd (is dat één woord??): "Dure advocaten en fiscalisten... Dat lijkt me de veiligste weg om te starten" Uiteindelijk moet ik concluderen dat het niet zo veel uit maakt (sterker nog, de dure advocaten blijken ook niet tegen het zonlicht te kunnen :-\).

 

E&Y gaf een vertrouwd gevoel bij investeerders, maar daar varen ze echt niet alleen op. Een AA Acountant is volgens mij, over het algemeen, even goed.

 

Dus mijn advies aan hem was: Ga naar een AA acountant en onderhandel wat over de prijs. Probeer een jaar deal te sluiten waarin alle administratieve handelingen zitten. Ga nooit in op het eerste aanbod en zorg dat je de getallen af en toe toetst bij vrienden en familie.

 

Iemand hier nog meer ideeën over?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Duur is in urenxtarief een moeilijk begrip. Iemand met een hoog uurtarief kan misschien sneller tot een goed advies komen wat uiteindelijk veel geld bespaart. Als de goedkopere een slechter advies geeft in meer uren zal de rekening hoger zijn en het advies minder voordeel opleveren (met name voor fiscaal advies).

De reputatie van de final four staat de laatste tijd onder druk, dit is dus ook geen reden om wel of niet met een groot kantoor in zee te gaan.

Voordeel van grote kantoren is dat zij veel ervaring hebben met starters en veelal speciale afdelingen hebben voor techstarters. Vroeger bestond zelfs de mogelijkheid om te betalen in aandelen (mogelijkheden zijn denk ik beperkter). Een AA-aacountant heeft fromeel gezien dezelfde bevoegdheden als een RA-accountant. Verschil in uurtarief is naar mijn weten minimaal. De dienstverlening is persoonsafhankelijk, ook bij grote kantoren kan je slechte adviseurs krijgen >:(.

Het moet ook nog eens klikken met de adviseur.

Ik weet niet of ik nu ga spammen, maar wij hebben een goede fisclaist in huis die gaarne starters helpt.

 

 

 

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Was even door wat oudere topics aan het heen bladeren, hier dus nog een verlate reactie. Even een kleine aanvulling op het verhaal van Arjan.

 

Kijk in een offertetraject voor je accountant/ adviseur ook naar de reactietijd en de meedenkendheid. Een financiële rapportages een half jaar na dato ontvangen maakt dat je er "managementtechnisch" weinig meer aan heb. En een advies dat een week te laat komt kan voor de, voornamelijk opportunity driven, starter compleet waardeloos zijn.

 

Groeten,

 

 

Peter Fechter

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.