• 0

online verkopen of via retail winkels verkopen?

Via mijn webwinkel verkoop ik zijden producten (zijden nachtmode/loungewear, bedlinnen en accessoires). Al deze producten zijn van mijn eigen label met eigen productie. Nu ben ik aan het overwegen om mijn producten via winkels te gaan verkopen. Ik heb gezien dat mijn producten veel beter van kwaliteit en goedkoper zijn dan wat men momenteel verkoopt in de winkels.

 

Voordelen:

meer klanten bereiken, geeft meer naam bekendeheid

 

Nadelen: * Winkels nemen een grote marge, dus weinig winst voor mij.

* De verkoopprijs zal dan duurder worden...zo zal ik veel online kopers verliezen

 

Nu verkoop Ik mijn zijden pyjama's aan winkels en via mijn webshop.

 

Door te verkopen via winkels is de prijs veel duurder geworden en kan ik bijna geen zijden pyjama's meer online verkopen. Ik mag de prijs niet laten zakken omdat ik niet mag concureren met de winkels.

 

Ik heb verschillende categorie zijden kussenslopen. De duurste verkoop ik ook niet zo veel, dus dacht ik om deze te verkopen via winkels.

 

Wat zou jullie doen?

 

Ik zou graag jullie ervaring horen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De suggestie van Richard is inderdaad gangbaar en daarmee vertrouwd voor retailers: 'specials', 'exclusives' of 'limited editions' exclusief zelf uitbrengen.

 

Een variant daarvan is een deel van het nieuwe assortiment het eerste halfjaar exclusief zelf voeren en het daarna breder uitzetten. Je kunt dat dan zelfs nog enigszins vergoelijken door het "testmarketing" van nieuwe producten te noemen.

 

Beide lossen de kern van het probleem echter nooit helemaal op: je blijft concurreren met je eigen wederverkopers.

 

Een andere oplossing is fabricage/import/groothandel enerzijds en detailhandel/webwinkel anderzijds onderbrengen in twee aparte bedrijven. Je hebt dan weliswaar nog steeds twee petten op, maar dat maakt het in ieder geval minder zichtbaar.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van mening dat als je de mogelijkheid hebt ook offline te verkopen dat dat een goed idee is.

Een optimale value cain is als je en de online en de offline markt kan bedienen.

 

Dus ja ik zeg offline verkopen!

Maak daarover ook goede afspraken en als het gaat kan je via de offline kanalen je online kanalen versterken.

 

Kijk wel goed uit want iets offline weg zetten gaat heel anders dan je online gewent zult zijn.

Er zijn veel valkuilen...

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.