• 0

Kas afromen

Hallo,

 

 

Ik zit al een tijdje met een probleem dat ik niet precies weet hoe ik mijn kas moet afromen.

 

 

Sinds een jaar hebben wij ons bedrijf uitgebreid met een winkel en sindsdien speelt het probleem.

 

 

Tot nu toe hebben we afgesproken dat er elke avond een x bedrag gereserveerd word voor de kassa (aantal briefjes en muntgeld is vastgelegd) en de rest in de afroomkluis, dit is echter niet altijd mogelijk omdat je te weinig briefjes van 5 hebt of te weinig kleingeld.

 

 

Een andere optie is elke avond alles afstorten en brinks geld laten brengen(de bekende muntrolletjes en biljettenzakjes) dit is echter peperduur

 

 

 

Hoe lossen jullie dit op en hoe stellen jullie het bedrag vast wat voor de kassa is en het bedrag wat naar de bank gaat?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

bedrag in de kassa moet gewoon elke avond hetzelfde zijn, op die manier weet je dat je altijd je omzet afstort..

 

dus als de voorgeschreven samenstelling niet gehaald word dan vul je aan met andere munten / briefjes

het bedrag moet altijd hetzelfde zijn omdat je anders helemaal gek word van alle administratie eromheen wat het kasgeld was op dag X en op dag Y en wat dan de omzet was..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad het meest praktische, als je 2 vijfjes te kort komt een tientje meer erin laten zitten of iets dergelijks. Zelfde verhaal voor kleingeld. In de praktijk zal het vrijwel altijd lukken het streefbedrag binnen 1 euro nauwkeurig te halen.

 

De hele inhoud van de kassa storten zou ik alleen doen als je bang bent voor diefstal van de geldlade, maar ik neem aan dat die ook een kluis in gaat als er niemand aanwezig is?

Link naar reactie
  • 0

Wat ook rust brengt (zolang je deze goed kunt opbergen), is een tweede kassalade (die is leuk voor de dyslecten onder ons).

 

Dan ben je in ieder geval elke tweede dag ook op orde om de dag te starten en draaien. Daarnaast is het een kwestie van (personeel en klanten) opvoeden om zoveel mogelijk gepast te betalen en vragen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast is het een kwestie van (personeel en klanten) opvoeden om zoveel mogelijk gepast te betalen en vragen.

Ik heb laatst in Amerika iets gezien waarmee mensen konden betalen door een pasje in een gleuf te steken en een code in te toetsen. Onvoorstelbaar!

Ik voorspel dat we hier over 20 jaar allemaal met zo'n pasje "elektronisch" betalen! Misschien hebben we tegen die tijd zelfs één Europese munteenheid!

Link naar reactie
  • 0

ik zie het probleem niet?

je start met bv 250 euro en 's avonds eindig je bv op 257.65 (ik room nooit 5 euro af) en alles wat er over blijft is je afroming van die dag.

 

afroming contant plus pintotaal moeten gelijk zijn aan de omzet op je kassa.

 

die 257.65 is dan weer je startsaldo voor de volgende dag.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.