• 0

Fout in aangifte

Hallo,

 

Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik een fout in mijn aangifte heb gemaakt. Ik heb bij een aantal facturen de verkeerde maand in gevuld. Waardoor ik nu geld terug krijg ipv dat ik moet betalen.

 

Ik heb vandaag gebeld met de belastingdienst, daar zeiden ze dat het geen probleem was en dat ik ook geen suppletie hoef te maken, omdat het ik de wijziging gewoon kan verrekenen met het volgende kwartaal, zolang dat maar binnen hetzelfde boekjaar gebeurt.

 

Het verschil is echter best wel een hoog bedrag.

 

De factuurbedragen kloppen dus wel, alleen de factuurdata klopt niet.

 

Klopt het wat ze bij de belastingtelefoon zeggen of moet ik wel degelijk actie ondernemen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Jasper,

 

Je kunt dit corrigeren d.m.v. een suppletie-aangifte over het 3e kwartaal. Dat kan na afloop van het kwartaal.

Als het bedrag wat gecorrigeerd moet worden minder is dan € 1.000, dan kan het ook in de aangifte over het 4e kwartaal worden aangegeven.

Deze correctiegrens geldt niet voor correcties op de kleine ondernemingsregeling (KOR).

Ik ga er vanuit dat dit bij jouw bedrijf niet aan de orde is.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties, wij maken inderdaad geen gebruik van KOR.

Het bedrag waar we over praten is 962 euro, dus nog binnen de norm. Ik zal dit bij de laatste aangifte van dit jaar corrigeren.

 

Wat mij alleen nog niet duidelijk is, of ik toch nog een briefje richten de inspecteur moet sturen, of mag dit gewoon zonder bericht.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is natuurlijk altijd goed om afwijkingen bij te houden. Je kunt (moet volgens mij) echter wel de facturen op de factuurdatum boeken. In Snelstart (jouw boekhouding dacht ik) moet je dan het 3e kwartaal niet laten "herberekenen", dan wordt dit automatisch in het 4e kwartaal meegenomen.

 

De BTW wordt volgens mij cumulatief genomen en van de reeds "berekende" perioden afgetrokken.

Op deze manier kun je echter niet controleren of de overheveling meer dan 1000 bedraagt. Dit moet je dus extern enigszins bepalen.

 

Ikzelf doe geen extra notitie van een afwijking, want ik beschouw juist dat de overhevelingstoestemming tot 1000 dit niet vereist, in tegenstelling tot een suppletie waar je de afwijking en herstel laat zien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.