• 0

curator

Ruim een jaar geleden heb ik het faillissement aangevraagd van mijn ex. zakenpartner. Samen hadden wij een BV waarin ook ons pensioen werd opgebouwd. In 2005 heb ik mijn aandelen verkocht, en in het contract stond dat eind december 2009 mijn opgebouwde pensioen zou worden uitbetaald. Op het moment dat mijn ex. zakenpartner moest betalen had hij allerlei smoesjes om niet te betalen. Na veel getouwtrek heeft de rechter uiteindelijk beslist dat hij toch moest betalen. Ondanks de uitspraak van de rechter betaalde hij nog steeds niet en heb ik besloten zijn faillissement aan te vragen. (deze werd ook uitgesproken) Nu komt eigenlijk mijn vraag. De tijd van het faillissement heb ik niets van de curator vernomen en nu zie ik toevallig (tot mijn grote verbazing)op internet dat het faillissement opgeheven is wegens gebrek aan baten. Heeft de curator geen verplichting naar mij toe om mij op de hoogte te houden van de lopende zaken? En had de curator mij bij het begin van het faillissement niet moeten uitnodigen voor verdere informatie? Kan ik ook het dossier opvragen? Alvast bedankt voor uw reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Normaliter moet jij zorgen dat de curator je op een lijst van schuldeisers plaatst. Volgens mij hoeft de curator je niet verplicht op de hoogte te houden.

 

De verslagen kun je opvragen bij de curator. Dit is publieke informatie die soms gratis op de website van de curator is in te zien. Daarnaast is er een website waar je tegen kleine vergoeding alle verslagen kunt inzien.

 

Overigens betekent "opheffing faillissement" alleen opheffing van het uitstel van betaling. De schuld is daarmee nog niet verdwenen. Gaat het om een persoonlijk faillissement, dan kan hij alleen via de WSNP van de schulden afkomen.

Link naar reactie
  • 0

Hmm Harrie, als ik het goed lees heb jij het faillissement aangevraagd.

 

Buiten het feit dat ik dan niet zou afwachten nadat het is uitgesproken door de rechtbank, lijkt het mij ook wel normaal dat de curator zelf contact opneemt met de aanvrager van het faillissement.

 

Misschien dat een van de juristen alhier nog even kan reageren. Want als het goed is heeft die pensioenverplichting aan jou alle jaren op de balans en in de jaarstukken van de BV gestaan en had de curator die vordering dus goed moeten kunnen vinden. En als je ex-partner de curator daarover niet goed heeft geïnformeerd, zou het mij niet verbazen als er alsnog wat te claimen valt bij je ex-partner.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf wisselende ervaringen met curatoren. De ene curator communiceert goed, de ander moet je haast dwingen om een antwoord te krijgen. Ik heb in een geval een keer een officiële klacht ingediend bij de rechter commissaris (afgewezen helaas).

 

Of er nu nog iets gedaan kan worden, daar kan inderdaad een jurist het beste antwoord op geven.

 

Ik wens je veel succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.