• 0

Ontbinding koop-overeenkomst

concrete case:

- als ondernemer heb ik online een mobiel telefoon gekocht

- na 6 maanden defect (waarschijnlijk fabricagefout)

- na 3 reparaties nog steeds defect en weer bijna 6 maanden verder

 

Kortom geen vertrouwen meer in 'reparatie' (cq fabrieksgarantie) en het betreffende type toestel. Heb me daarom nu tot de verkoper gewend. Deze verschuilt zich echter achter afhankelijkheid van de fabrikant/reparatieservice.

 

Nu is mij duidelijk dat je als consument nog veel rechten hebt, maar die als ondernemer minder. Wat ik zou willen is de overeenkomst ontbinden en een % van mijn aankoopbedrag terug.

 

Wat zijn mijn mogelijkheden?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alle reparaties cq contact tot dusver is via de fabrikant verlopen en levert niet veel anders op dan wéér een (vierde) 'reparatie'.

 

Telefoon was nieuw 350 euro..

 

Mijn vraag is dus welke rechten de koper in dit geval heeft (wanneer het dus b2b is en geen consumentenaankoop). Als ik ga zoeken naar info kom ik alleen maar consumentenrecht-voorbeelden tegen nl.

Link naar reactie
  • 0

Ook in een b2b verhouding mag je een beroep doen op het feit dat de afgeleverde zaak niet beantwoord aan de eisen die jij daar redelijkerwijs aan mag stellen. Het conformiteitsbeginsel geldt dan net zo goed als in een consumentenkoop. Volg het advies van Wekkel. Een ingebrekestelling is nodig voordat je tot ontbinding over kunt gaan.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.