Als eenpitter, administratiekantoor, wordt ik geconfronteerd met een eis van een ex-client dat ik voor 2 boekjaren de complete grootboekadministratie van zijn BV dien uit te draaien op papier. Ik heb e.e.a. proberen op t zoeken op dit forum en internet maar daar eigenlijk niets soortgelijks over kunnen ontdekken. Op zich sta ik daar welwillend tegenover maar gezien de hoeveelheid werk (uren) en daarmee samenhangende kosten (printkosten, papier, verzendkosten etc.) wil ik dit graag vergoed zien. Dit wil ex-client niet gaan betalen en dreigt nu met juridische stappen. Ik dien daar bij te vermelden dat de relatie (familie ook nog eens )al enige tijd sterk is vertroebeld ondanks dat we in onderling overleg het boekjaar 2013 netjes hebben afgesloten en ik eerder opgevraagde dossierstukken en specificaties conform wensen al heb aangeleverd !
De vraag is of ik a. verplicht ben dit soort 'dossier'-zaken te verstrekken (hoe sta ik juridisch hierin) en b. of ik redelijkerwijs samenhangende arbeid en kosten hier aan verbonden mag doorberekenen ?!
Kan iemand binnen dit forum mij hierin een advies geven ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Pirmin7
Pirmin7
Als eenpitter, administratiekantoor, wordt ik geconfronteerd met een eis van een ex-client dat ik voor 2 boekjaren de complete grootboekadministratie van zijn BV dien uit te draaien op papier. Ik heb e.e.a. proberen op t zoeken op dit forum en internet maar daar eigenlijk niets soortgelijks over kunnen ontdekken. Op zich sta ik daar welwillend tegenover maar gezien de hoeveelheid werk (uren) en daarmee samenhangende kosten (printkosten, papier, verzendkosten etc.) wil ik dit graag vergoed zien. Dit wil ex-client niet gaan betalen en dreigt nu met juridische stappen. Ik dien daar bij te vermelden dat de relatie (familie ook nog eens )al enige tijd sterk is vertroebeld ondanks dat we in onderling overleg het boekjaar 2013 netjes hebben afgesloten en ik eerder opgevraagde dossierstukken en specificaties conform wensen al heb aangeleverd !
De vraag is of ik a. verplicht ben dit soort 'dossier'-zaken te verstrekken (hoe sta ik juridisch hierin) en b. of ik redelijkerwijs samenhangende arbeid en kosten hier aan verbonden mag doorberekenen ?!
Kan iemand binnen dit forum mij hierin een advies geven ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47881-verplichte-overdracht-dossier-zaken-aan-ex-client/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag