• 0

Pallet verschepen

Goedenavond,

 

Rond februari staat er een pallet in New York klaar voor ons die naar Rotterdam moet.

Onder het mom van beter te vroeg dan te laat, nu alvast bezig een logistieke oplossing te zoeken.

Na een aantal offertes binnen te hebben gekregen, heb ik 1 vraag;

 

Hoe kan je ooit bepalen dat er een goede prijs wordt aangeboden voor het vervoer als er duizenden grote en kleine logistieke bedrijven zijn dit dit eventueel willen doen?

Ik krijg namelijk offertes binnen van 500 euro en 1500 euro voor in principe dezelfde dienst.

 

Vanaf April 2015 zal het gaan om 4 a 5 pallets per maand, ik snap dat dit relatief goedkoper is, maar er loopt vast ergens een expediteur rond die zo'n pallet voor wat minder geld in een container kan passen.

 

Waar het om gaat:

1 pallet promo artikelen LCL

soft drinks

100*120*150

+-820kg

door-to-door obv EXW (haven ny - haven rotterdam)

vanaf april 4 pallets lcl per maand op vaste dagen.

 

Als iemand advies heeft voor het vinden van een logistieke partner hoor ik het graag.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn offerte heb je al gehad :)

 

Het probleem is dat de prijs is opgebouwd uit circa 8 posten. Voor het gemak blijven 3 posten even of bijna even hoog bij het verschepen van 1 of 4 pallets. Een pallet blijft dus relatief duur.

 

Het is nog een optie om te vragen welke partijen het product nog meer in Europa verkopen zodat je hierop kan meeliften. Ditzelfde doen wij voor een aantal tonic merken uit de USA.

 

Succes.

Wegtransport - Luchtvracht - Zeevracht - Beurslogistiek - Warehousing

 

www.pglogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja die heb ik inderdaad, weet je ook gelijk dat je aan de goede kant van de concurrentie zit ;D

Het zijn producten die op dit moment nog niet in Europa zijn geïntroduceerd. Mocht dit zover zijn, dan zijn we een half jaar verder.

De promo artikelen mogen dan ook nog niet verkocht worden in Nederland en deze pallet is dan ook niet voor de verkoop bedoeld.

Een pallet uit de VS is dus noodzakelijk.

 

Hoewel meerdere pallets dadelijk een stuk goedkoper gaan worden in verhouding, was ik toch verbaasd over de prijzen voor 1 pallet.

Link naar reactie
  • 0

Heb je offertes voor de ene pallet gevraagd of ook al voor het vervolg? Pak de drie scherpste en bel ze met je laatste vragen na. De reageerder op HL zou bij mij al een streepje voor hebben, ook al omdat hij je aanraadt mee te liften op een andere zending. ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

LCL verschepen vanuit de USA is relatief duur. Immers vraag je hierbij haven bedrijven om werk te verrichten wat je bij FCL(volle container) zelf zou doen. Immers los je in dat geval de container zelf. Nu vinden er allerlei extra handelingen plaats welke niet perse in de logistieke keten plaats hoeven te vinden. Maar voor 1 pallet is een container nu eenmaal te duur. Bekijk daarnaast ook wie van verdere toegevoegde waarden kan zijn. Wie denkt met je mee etc

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Wat ik me afvraag aan deze is het volgende: "door-to-door obv EXW (haven ny - haven rotterdam)" wat staat hier eigenlijk? Volgens mij een hele boel tegen strijdige dingen. Dus een offerte afgeven op basis van deze aanvraag is eigenlijk het doen van diverse aannames.

 

Door-to-Door kan exworks zijn maar dat pas weer niet op haven NY haven Rotterdam.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Wat ik me afvraag aan deze is het volgende: "door-to-door obv EXW (haven ny - haven rotterdam)" wat staat hier eigenlijk? Volgens mij een hele boel tegen strijdige dingen. Dus een offerte afgeven op basis van deze aanvraag is eigenlijk het doen van diverse aannames.

 

Door-to-Door kan exworks zijn maar dat pas weer niet op haven NY haven Rotterdam.

 

Groeten,

 

Roy

 

Dit klinkt misschien inderdaad tegenstrijdig.

De opslagplaats waar geladen moet worden ligt in het havengebied van New York.

De opslag waar gelost moet worden ligt praktisch naast de haven van Rotterdam. Vandaar lijkt door-to-door in dit geval veel op haven naar haven (maar het is dus door-to-door)

Uiteraard zijn de specifieke postcodes van laad- en losplaats meegegeven bij de aanvragen.

 

Reden van Ex works, is dat dit de keuze van de leverancier is.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.