Jump to content

PGL Frits

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Ik heb deze discussie aandachtig gelezen en kan wel stellen dat naar mijn idee en ervaring FairshaireChina precies weet hoe deze markt in elkaar zit (grote volumes).
  2. Beste Ruud, Wanneer ik het op basis van deze informatie moet beoordelen zou ik zeggen dat het verschil tussen zee en luchtvracht nihil is (luchtvracht waarschijnlijk voordeliger voor dit volume). Uiteraard is de aard van het product erg belangrijk alsmede de wens wanneer je het tot je beschikking wil hebben. Ik neem dat dat wanneer je over een eerste order praat je deze ook snel wil ontvangen. Ik zou willen adviseren bij partijen een offerte op te vragen en alle informatie te verstrekken zodat je ook echt een correcte offerte ontvangt. Succes. Gr. Frits
  3. Stelling 1 : TRANSPORT VIA EEN NEDERLANDS VERVOERDER IS UITEINDELIJK BETER EN VOORDELIGER DAN HET VIA DE AZIATISCHE LEVERANCIER TE LATEN REGELEN Hier ben ik het mee eens. Je zou kunnen zeggen dat het in de meeste gevallen zo is als jij stelt. Het grootste bijkomende voordeel is dat er geen verassingen achteraf zijn. Stelling 2 : TOT 1000 KILO KUN JE BETER VIA LUCHTTRANTSPORT LATEN KOMEN Dit is uiteraard helemaal afhankelijk waar je prioriteiten liggen, snelheid of tarieftechnisch. In veel gevallen zal het omslagpunt liggen tussen de 500 en 750 kg. Stelling 3: VOOR EEN PLAATSELIJK AGENT DIE JE ORDERS BEGELEID BETAAL JE MEESTAL 5% OVER DE ORDERWAARDE EN IS EEN GOUDEN INVESTERING Durf het niet te zeggen Stelling 4: BETAAL MAX 30% VOORAF EN OVERIGE 70% PAS ALS JE BEWIJS HEBT ONTVANGEN DAT DE GOEDEREN OP DE BOOT ZIJN Eens Stelling 5: GROTERE TRANSPORTEURS ALS BOSMAN, DSV, ROTRA EN BOBEX ZIJN DE VEILIGSTE EN BESTE Wat een grote dienstverlener kan zal een kleine partij net zo goed of zelfs beter kunnen. Helemaal wanneer we praten over huis, tuin en keuken producten. Stelling 6: VERZEKER HET TRANPORT ALTIJD VIA DE NEDERLANDSE TRANPORTEUR EN VRAAG OM VERPAKKING IN EXPORTDOZEN Zou dat wel doen, dan ben je in ieder geval verzekerd bij een partij die dezelfde taal spreekt. Lijkt me wel makkelijk wanneer er iets mis gaat. Stelling 7: ZEETRANSPORTEURS ZIJN ALLEEN GOED IN ZEETRANSPORT, OPSLAG EN DISTRIBUTIE IN NEDERLAND MOET JE ZELF DOEN OF VIA ANDEREN LATEN REGELEN Opslag en distributie kun je beter laten doen door een bedrijf wat hierop is gericht en eigen wielen heeft. Vaak een stuk flexibeler. Ook hier geldt net zoals bij alle andere vragen dat er op je vragen niet één antwoord mogelijk is. Het is niet alleen per product verschillend maar ook per transporteur, de ene grote dienstverlener is betrouwbaar en de andere wellicht een stuk minder, dit geldt ook voor de kleine. Je zal het moeten ondervinden en zelf bepalen met welk bedrijf je goed kan samenwerken. Als deze dan iets duurder of goedkoper is lijkt me dan van ondergeschikt belang.
  4. Ik zou de stoute schoenen aantrekken en een aantal `kleinere` concullega´s benaderen. Wellicht zitten ze met hetzelfde probleem en kan je tot zaken komen. Nee heb je, ja kan je krijgen.... Wel denk ik dat wanneer je een groothandel buitenspel wil zetten je aardige volumes zal moeten bestellen voordat het interessant wordt. Tevens loop je zelf meer risico wanneer er iets mis gaat. Succes.
  5. Het eerste klopt inderdaad, het tweede ben ik niet helemaal zeker van. Wij hebben circa 40 chauffeurs maar de "jonge garde" is heel anders dan de "oude rotten". De jongeren zijn een stuk mondiger en zijn niet van plan hun rug te ver...... (gelijk hebben ze). Om goede jongens te vinden en te behouden zijn secundaire arbeidsvoorwaarden in de toekomst erg belangrijk, om die reden zal de vraag naar hulpmiddelen toenemen. In het pakket en distributie werk zie je toch (nog) weinig Oostblokkers en zal hopelijk wel zo blijven. On topic: ik weet het antwoord op je vraag niet...... :) , helaas.
  6. Duidelijk. Uiteraard moet je ook rekening houden met evt. invoerrechten en verbruiksbelasting.
  7. De meeste (pallet)vervoerders werken in netwerken die allen hun eigen werkwijze hebben. Een Arbo vriendelijk netwerk is mij niet bekend en ook heel lastig te vinden denk ik. Wij krijgen dagelijks offerte aanvragen maar heb nog nooit deze vraag gehad, het gaat 9 van de 10 keer om prijs, zolang het maar heel aankomt is prima. Dit is denk ik het grootste probleem. Wanneer er een nog groter chauffeurs te kort is zal dit misschien een hoter item worden (om het beroep aantrekkelijker te maken).
  8. Mijn offerte heb je al gehad :) Het probleem is dat de prijs is opgebouwd uit circa 8 posten. Voor het gemak blijven 3 posten even of bijna even hoog bij het verschepen van 1 of 4 pallets. Een pallet blijft dus relatief duur. Het is nog een optie om te vragen welke partijen het product nog meer in Europa verkopen zodat je hierop kan meeliften. Ditzelfde doen wij voor een aantal tonic merken uit de USA. Succes.
  9. Wij hebben diverse klanten (ook Chinese zelf) van klein tot groot die containers bier exporteren naar China. Mijn advies: Let goed op dat je klant in China de regels qua invoer goed kent en dat ze goede connecties hebben bij de douane. We hebben eens een akkefietje gehad dat een Chinese ambtenaar een gewaarmerkte kopie wilde ontvangen van de onderscheiding voor "Beste bier uit 1875". Met veel pijn en moeite is het gelukt, maar met 10 containers op de boot krijg je toch rare discussies. Tevens is het zo dat in China op moment "x" iedereen zoveel mogelijk wil hebben en op moment "y" kunnen ze het aan de straat stenen niet meer kwijt (en dit kan best snel gaan). Momenteel hebben we ook 3 containers staan in Shanghai waarbij de tht is verlopen... Pas dus goed op met drank, babymelk etc. etc. Mocht je het wenselijk vinden kan ik je met mensen in contact brengen.
  10. Hadden ze inderdaad beter af kunnen schaffen. In de handel is het ook een ergernis. De klanten bij ons in het AGP krijgen uiteraard netjes de rekening voor de aangifte van hun import. Echter de meesten partijen ontvangen de dranken maar geven niks aan. Omdat deze belasting niet Europees wordt gedragen komen velen ermee weg. De overheid begrijp ik ook wel, de Coca Cola's van deze wereld dragen uiteraard netjes af en zodoende komt er een hoop centjes in het laatje...
  11. Het volume(gewicht) is inderdaad belangrijk om te weten. Laat het de verscheper nooit prepaid op de boot zetten want dan ga je hier in Nederland (te) veel betalen. Vraag een offerte aan bij een expediteur en dan weet je waar je aan toe bent.
  12. Er zijn denk ik een aantal mogelijkheden: 1. Je kan jezelf verhuren aan de pakket jongens in Amsterdam zoals GLS, PostNL, DPD etc. etc. Voordeel is dat je vast werk hebt. Er zijn ook heel veel nadelen: slechte routes zijn vaak nog beschikbaar, de concurrentie is moordend en doet het besteltarief voor de onderaannemers niet goed. 2. Je gaat zelf rijden voor verladers. Dit doen veel koeriers in groepsverband om de lege km te reduceren. 3. Ga lobbyen in de braches waar ze nog veel koeriers nodig hebben. High tech, drukkerijen, food sector Wij zien veel aanvragen komen voor geconditioneerd transport. De zending grote gaat in de toekomst veel kleiner worden en gaat zich verplaatsen naar B to C (geconditioneerd). Ik denk wanneer je deze branche in gaat je je hier op moet focussen. Win ook informatie in over de nieuwe milieu eisen voor rijbewijs B voertuigen, hiermee ga je in de toekomst ook problemen met milieuzones etc. Succes
  13. Geen ervaring met deze site, zal net zo werken als Parcel International. Je bent volledig afhankelijk van de kwaliteit van de uiteindelijke vervoerder. DPD geniet bij mij dan niet de voorkeur...
  14. Wellicht een punt om op te nemen in je voorwaarden. Wij kiezen altijd voor "bankkosten delen" en jij weet dan wat je kwijt bent en als het goed is, je zakenpartner aan de andere kant van de wereld ook. Per transactie zit je dan evengoed nog op circa € 19,- Sommige banken hanteren ook kosten voor transacties binnen Europa. Wanneer je wederom voor de optie "delen" kiest betaal je in veel gevallen niks.
  15. Wanneer dit over zee binnenkomt in Rotterdam zal je hier langs de spreekwoordelijk kassa moeten en gaat je dit een hoop geld kosten. Ik had het niet op deze manier gedaan iig. Luchtvracht is in de meeste gevallen goedkoper. Voorbeeld afmetingen van gemiddeld 16 kg per pakket zal wel aanzienlijk goedkoper zijn dan de genoemde USD 400. Mocht je meer willen weten kun je mailen/PB-en
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept