• 0

BTW API voor webwinkels

Omschrijving van je concept:

De veranderingen in de Europese BTW wetgeving houden voor webwinkels in dat ze voor digitale producten in particuliere verkoop nu de BTW moeten gaan handhaven die in het land van de ontvanger geldt.

 

Wij hebben een API gemaakt die opzoekt welk tarief geldig is voor de producten van de webwinkel en in het land van de ontvanger.

 

Voor WooCommerce (ondertussen grootste webwinkelplatform) hebben we ook al een kant en klare installer/plugin erbij, andere systemen moeten de koppeling nu nog zelf bouwen.

 

Je kunt alles over het project vinden op https://vatinfo.eu

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Persoonlijk niet heel erg veel eigenlijk; het is wel een project van mijn (2e) bedrijf (die van de gave internetdingen), maar ik ben er zelf niet heel erg bij betrokken geweest omdat ik een bloedhekel heb aan regeltjes en wetten :)

 

Bij de ontwikkeling hebben we ook Arnoud Engelfriet van ICTRecht betrokken, Arnoud is wellicht bij sommigen van jullie wel bekend vanwege o.a. zijn blog Ius mentis.

 

Desalniettemin; we hebben de software en site nu werkend en 'klaar'.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het leven van de (kleine) webwinkelier vergemakkelijken en ondertussen zelf er een leuk aantal abonnees aan overhouden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het is compact en voordelig. Vergelijkbare diensten kosten al snel het tienvoudige. Wij hebben geprobeerd het zo klein mogelijk te houden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is de gegeven informatie voldoende? Is alles ook correct volgens jullie (er zitten hier nogal wat juristen en cijferaars die zich hier VA(S)T ook mee bezig houden)? Welke vragen heb je na het bezoeken van de site?

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Digitale producten? Books, foodstuffs en pharmaceutical products? ik snap dat zo'n APi handig kan zijn bij elektronische diensten maar dit oogt niet "EU VAT compliant".... Misschien ook maar rekening houden met het al of niet toepassen van de regeling voor afstandsverkopen?

Link naar reactie
  • 0

Digitale producten inderdaad, wordt (morgen) nog wat duidelijker gemaakt.

 

Ben benieuwd, het lijkt er nu op dat alles op een grote hoop gegooid wordt. Nou ja, de vraag was "wat vinden jullie van...", ik download liever op de site van Taxud het overzicht met de BTW tarieven, dan heb ik ook meteen alle voetnoten/uitzonderingen te pakken die in deze API niet terug te vinden zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.