Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

idee over softwarepakket?

Geplaatst:

Ronald Loermans

Mijn huidige software pakket laat ten wensen over (Osirius Boekhouden Totaal) op de groei die ik nu mee maak en het extra bedrijf die ik gestart ben. Ik ben dus op zoek naar een nieuw uitgebreider pakket die functioneert bij al mijn bedrijven.

Bedrijf 1: Webshop die momenteel draait onder Wordpress Woocommerce. Bij blijvende groei zou dit in de toekomst aangepast worden. Ik wil graag de data automatisch naar programma willen kunnen exporteren. Dus het programma moet deze mogelijkheid wel bieden om dat uit te kunnen lezen

Bedrijf 2: Opleidingen en trainingen. Hier wil ik de mogelijkheid hebben om cursisten jaarlijks automatisch te laten herinneren dat het certificaat verloopt en de mogelijkheid bieden om zich opnieuw in te schrijven voor een cursus.

Bedrijf 3: Nieuwsgroep, hier zouden meerdere gebruikers aangemaakt moeten kunnen worden.

 

Dit zijn mijn belangrijkste zaken die naast het gebruikelijke administratie, voorraadbeheer etc van belang zijn. 22 januari ga ik me ook even oriënteren op de web winkel vak naar dergelijke systemen, maar wellicht heeft iemand hier wel een tip over een bepaald systeem.

 

Alvast bedankt!

Featured Replies

Geplaatst:

Richard Theuws

ik werk er zelf niet mee, maar hoor wel goeie dingen over Moneybird, kan volgens mij aardig wat van de dingen die je noemt (o.a. Woo integratie als ik me niet vergis)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Geplaatst:

Ronald Loermans

  • Auteur

Dank je Richard, ik ga er eens naar kijken

Geplaatst:

Richard Theuws

p.s. en mocht je het hier op HL leuk vinden, verander dan even je naam naar je eigen naam, praat wat makkelijker ;)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Geplaatst:

Ronald Loermans

  • Auteur
  Op 12-1-2015 om 11:31, Richard Theuws zei:

p.s. en mocht je het hier op HL leuk vinden, verander dan even je naam naar je eigen naam, praat wat makkelijker ;)

 

Dat is inderdaad wel makkelijker :) Excuus, maar heb het aangepast

Geplaatst:

Richard Theuws

Geen probleem hoor, de meesten beginnen hier met hun bedrijfsnaam als nick :)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

SoftwareVGLK

Hallo Ronald,

 

Hebben de WWV je kunnen helpen om nieuwe inzichten op te doen?

Wij helpen ondernemers de software te vinden die bij ze past!

https://boekhoudsoftware-vergelijken.nl

https://webshopsoftware-vergelijken.nl

Geplaatst:

Ronald Loermans

  • Auteur
  Op 23-1-2015 om 10:50, SoftwareVGLK zei:

Hallo Ronald,

 

Hebben de WWV je kunnen helpen om nieuwe inzichten op te doen?

 

Hoi ( ... )

 

Had meer aanbieders verwacht op de WWV. Krijg van 1 partij een offerte,maar ik kijk zeker nog even rond

Geplaatst:

SoftwareVGLK

(......) = Simon

 

Even vergeten mijn naam te vermelden, excuus.

Wij helpen ondernemers de software te vinden die bij ze past!

https://boekhoudsoftware-vergelijken.nl

https://webshopsoftware-vergelijken.nl

  • 1 month later...
Geplaatst:

awg

Ik zou eens zoeken naar odoo, eventueel kan i...

 

Geen acquisitie aub

 

 

 

  • 1 month later...
Geplaatst:

allard2

Odoo is gratis. Webshop wrbsite en financieel in 1erp pakket

 

Webshop en website in 1systeem. Responsive etc erg cool en gratis tot 2gebruikers

 

Nadeel

 

Financieel is echt van een groot erp pakket en dus niet echt simpel

Geplaatst:

PimEffting

Kun je niet beter even overleggen met je boekhouder/accountant?

Vaak werken die met bepaalde software (bv Twinfield of Exact Online).

Vaak is er daardoor winst in efficiency te behalen.

 

Geplaatst:

allard2

Odoo. Is gratis en je kan je webshop in je responsive website opnemen en de artikelen gebruiken die in je erp zitten. Meer dan 2 gebruikers betekent wel betalen. Je kan het pakket ook zelf installeren op een server dan is het ook met meerdere gebruikers gratis maar dan betaal je wel de hosting. ( Goede vps kost zoon 10 euro per maand). Hier zit ook een geintegreerde financiele administratie in. Ook als je heel groot wordt is dit systeem robuust genoeg.

 

Voordeel.

Het is 1 systeem , geen koppeling nodig

 

Nadeel

Financieel is niet echt gebruikersvriendelijk.

 

Ik ken nog wel een pakket maar dat ga ik niet noemen want dan wordt dat als reclame gezien en dan wordt de post verwijdert.

 

PS

 

Moneybird is denk ik niet een pakket voor iemand met een grote webshop. exact online is erg duur. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Geplaatst:

allard2

Op boekhoudsoftware vergelijken sites hoef je overigens niet te kijken. Zij hebben er alleen software op staan waar ze zelf geld aan verdienen ,middels leads die ze genereren voor de aanbieders. Daarnaast plaatsten ze in het verleden ook software die zo bekend is dat ze er niet omheen konden. Nu is zelfs dat niet meer het geval . Ze geven dus echt niet alle paketten weer Bijvoorbeeld Odoo Staat er niet eens bij. Ook een pakket als snelstart dat toch 50.000 gebruikers heeft wordt niet genoemd

 

 

 

 

Geplaatst:

SoftwareVGLK

Hallo Allard,

 

Je maakt een denkfout door Open-source software met SaaS te vergelijken. Dat is onmogelijk. (service, gemakkelijke instap voor iedereen etc..)

 

 

[link naar eigen site verwijderd]

 

 

Wij helpen ondernemers de software te vinden die bij ze past!

https://boekhoudsoftware-vergelijken.nl

https://webshopsoftware-vergelijken.nl

  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Sebastian Berm

Apart dat er op de andere dingen niet gereageerd wordt.

 

A) Rondom de administratiesoftware zou ik me afvragen wat ik beter zou kunnen dan bijvoorbeeld de benoemde pakketten. Misschien is het dan zinnig om even te kijken wat er naast Exact Online en Twinfield nog meer is.

Overigens weet ik van Exact Online dat het vrij eenvoudig is te koppelen en bijvoorbeeld je verkoopboekingen in combinatie met een factuurnummer uit Woocommerce door te zetten.

Er zijn zelfs partijen die dit soort koppelingen al aanbieden.

 

B) Ik zou zoiets aanpakken met een LMS, waarbinnen je kunt kijken of je misschien een traject als dit blended kunt aanbieden, dan hebben mensen ook werkelijk wat aan het gebruik van het LMS.

Denk hierbij aan systemen als Chamilo / Ilias of Moodle.

Rondom de automatische herinnering van de certificering is mijn vraag eigenlijk vrij simpel;

Wil je dit zelf aan de eindgebruikers communiceren (dan kan dit namelijk vanuit het LMS), of wil je dit aan een manager, of de persoon die in eerste instantie de certificering of cursus gekocht heeft voor de mensen die het gevolgd hebben rapporteren?

In dat geval kun je misschien beter kijken naar een andere methode of systeem. Of je geeft die mensen ook toegang in het LMS, en toont dan bijvoorbeeld de voortgangsrapportages van de medewerkers.

 

Boekhoudkundig kan ik er, voor in ieder geval Moodle, wel een aardig verhaal over schrijven. Maar het komt erop neer dat je eerst zeker moet weten naar welk administratiepakket je het een en ander wilt wegschrijven.

 

Daarnaast moet je bijvoorbeeld ook weten of je, in mijn voorbeeld, de managers in je administratie wilt hebben, of de eindgebruikers. Al kan ik me voorstellen dat dit volledig afhankelijk is van alles wat er nog aan vast zit naast de cursus zelf.

 

C) Dit klinkt administratief gezien gewoon als het samenstellen van de koppeling richting je administratie op het moment dat er een sale gedaan wordt. Eerder lijkt me niet nodig, omdat dit erg veel relaties kan veroorzaken in de administratie, terwijl dit helemaal niet nodig is. Dit omdat de meeste geen omzet doen.

Al kan dit voor een CRM mogelijk weer wel interessant zijn, omdat je kan gaan onderzoeken of je de mensen aan wie je nog nooit een sale hebt gedaan, alsnog kan overtuigen om iets te gaan kopen. Maar dan moet je wel weten dat ze bestaan ;-).

  • 3 weeks later...
Geplaatst:

alesi

Afgelopen maart gestart met Odoo, een project die ik zeker niet onderschat had en belangrijk om hier vroeg van dit jaar mee te starten naast mijn huidige excel boekhouding. Zo kom je tot op de dag van vandaag veel tegen en leer je ontzettend veel.

 

Veel onderdelen/modules die ik wilde gebruiken gebruik ik nu al met veel plezier. Het enige wat nog moet gebeuren is een start balans. Die doe ik later in het jaar zodat ik nu nog eens wat fout kan doen. In mijn ogen ook de meest ideale situatie zonder stress, echter is het dubbel bijwerken wel weer wat tijdrovend. Odoo is gekoppeld aan mijn magento shops en werkt subliem.

 

Vanaf 1 januari 2016 goodbye excel.

 

 

De mooiste leren babyslofjes van BabySteps voor kindjes vanaf 3 maanden tot ongeveer 5 jaar.

 

  • 2 years later...
Geplaatst:

Zzpvrienden

is al een ouder topic, maar voor degene die hier nog een up to date antwoord wenst het volgende:

Er zijn een aantal sofwarepakketten die modulair zijn opgebouwd. Groot voordeel hiervan is dat je de onderdelen die je nodig hebt, afzonderlijk kunt afnemen.

Voorbeelden van dit soort aanbieders zijn Afas, Exact Online of Twinfield. Met Exact heb ik zelf ervaring en dat werkt prima.

We zijn begonnen met alleen de boekhoudmodule, maar nu hebben we uitgebreid met verschillende modules. o.a planning, urenregistratie van meerdere medewerkers en uiteraard de facturatie verloopt heel soepel.

Eigen bedrijf starten - https://www.boekhoudprogramma-vergelijken.com/ - Zzpvrienden.nl - Opdrachten - Marketing - Verzekeringen -

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.