• 0

objectieve assurantiën tussenpersoon A'dam gezocht

Beste HL'rs,

Ik ben op zoek naar een tussenpersoon in Amsterdam waar ik mijn verzekeringen onder kan brengen. Ik zoek iemand die onafhankelijk is en met de beste prijs/kwaliteit verhoudingen komt.

Heeft iemand suggesties/ervaringen?

Bedankt!

tim

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben op zoek naar een tussenpersoon in Amsterdam waar ik mijn verzekeringen onder kan brengen.

 

Ik ben van mening dat je de verkeerde invalshoek kiest; verzekeringen zijn namelijk nooit een doel op zich, maar slechts een noodzakelijk kwaad. Je moet dus iemand zoeken die je kan adviseren over en inzicht geeft in de risico’s die je loopt met ondernemen. Daar hoeft dus in principe geen verzekering aan te pas te komen!

 

Een goede risico-analyse gaat als volgt:

1. Welke risico’s loop ik met mijn onderneming

2. Hoe kan ik deze risico’s elimineren of verwijderen.

Bijvoorbeeld: als je goede leveringsvoorwaarden hebt, is de noodzaak van een

aansprakelijkheidsverzekering minder of nihil

3. Hoe kan ik mijn risico’s beperken. Denk hierbij aan preventie(maatregelen)

4. Wil ik de overgebleven risico’s zelf dragen of verzekeren (of gedeeltelijk verzekeren)

 

Vaak komt er uiteindelijk wel een verzekering aan te pas, maar het is wel belangrijk dat je goed hebt nagedacht over je risico's en de noodzaak van verzekeringen (en misschien heb je dat al wel gedaan).

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Beste financieel planner,

Bedankt voor je reactie. Alhoewel je advies ongetwijfeld goed bedoeld is, snap ik niet hoe je een uitspraak kunt doen over mijn "invalshoek", in m'n topic formuleer ik een verzoek in twee zinnen?!

 

Je reactie bevat nuttige informatie, maar is offtopic: wat doet je denken dat ik je lijstje (of mijn iets andere lijstje) niet reeds heb doorlopen? Ik ben bezig met verzekeringen, en zoek iemand die me daaromtrent goed kan adviseren, en de afhandeling kan verzorgen, that's it, wellicht heb je suggesties?

 

vr. gr.

tim

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

Welke adviseur goed voor je is valt niet zo direct te zeggen en de regio Amsterdam is mij niet bekend. Een en ander is afhanklijk van hetgeen jij verwacht en uiteindelijk wenst. Daarnaast speelt een stukje vertrouwen ook een rol. Vandaag de dag zijn er steeds meer adviesorganisaties die ook op basis van uurtarief werken, naast de reguliere adviseurs die beloond worden middels provisies, maar dit terzijde.

 

De meeste (reguliere) assurantie-adviseurs kunnen in meerdere keukens kijken wat kan leiden tot beter maatwerk.

Wat kan helpen bij de keuze (vormt echter geen garantie) is het feit of dat de organistatie aangesloten is bij het klachteninstituut verzekeringen en in ieder geval voldoet aan GIDI. Dit laatste brengt voor, de adviseur ,de verplichting met zich mee dat ze moeten werken met een advieswijzer. Hierin staan de werkwijze, inschrijvingen, bindingen met maatschappijen, beloningsstructuur e.d. beschreven, waardoor er meer duidelijkheid onstaat voor jou als cliënt.

 

Daarnaast kun je kijken bij de branche organistaties NBVA en bv NVA (eerder genoemd)

 

 

2. Hoe kan ik deze risico’s elimineren of verwijderen.

Bijvoorbeeld: als je goede leveringsvoorwaarden hebt, is de noodzaak van een

aansprakelijkheidsverzekering minder of nihil

 

Let wel op: leveringsvoorwaarden zijn zeker heel erg belangrijk maar kunnen nooit en te nimmer de aansprakelijkheid volledig uitsluiten!

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

ok guys, bedankt voor de info. helaas geen concrete ervaringen/aanbevelingen, maar wel nuttige punten. hartelijk dank.

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.