Ga naar inhoud
Geplaatst:

nonex.nl

Ik zoek een handige manier om alle adressen van relaties bij te houden... alle adressen op etiketten printen, adressen in overzicht bekijken en bij adressen aantekeningen maken over het contact... dat soort dingen.

 

Volgens mij moet dit in Access aardigte doen zijn, maar ben zelf niet zo vaardig dat ik dat zelf voor elkaar krijg (kan goochelen met andere software, maar Acces=Abacadabra ???). Heeft iemand hier ervaring mee en misschien zelfs een format voor? Is andere software hier beter geschikt voor?

Featured Replies

Geplaatst:

Nils de Witte

Werk al 10 jaar met access. Ideaal. beheer 15000 adressen, met profielen, orders, facturen, agenda, alles wat je wil. Het kost je een weekendjes anklooien, maar dan heb je het aardig in de vingers. Al onze correspondentie is database gestuurd. Ik heb in 10 jaar al geen brief getyped :D

 

Misschien zijn er inmiddels betere applicaties, maar iedere idioot kan met access aan het werk.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Geplaatst:

evendenken

Met wat knutselen kun je inderdaad heel wat bereiken in Access. Heeft het programma echter niet jouw logica dan is het misschien verloren tijd.

 

Perfectview is vrij gebruikersvriendelijk. Davilex heeft software in deze categorie maar ook daarvoor geldt dat het voor de een heel logisch is opgebouwd maar dat de ander het het stomste programma ooit vindt.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Access is meer een database dan iets anders eigenlijk. Uiteraard kun je er prima adressenbestanden en dergelijken in bijhouden, maar dat is geen out-of-the-box functionaliteit (al zitten er voorbeelden genoeg bij).

 

Je zult dus zelf wat moeten spelen met aanmaken van tabellen, koppelingen, views etc... gelukkig zitten er tamelijk duidelijke tools bij om de structuur te beheren, dus je hoeft er geen database-kenner voor te zijn om iets moois te maken.

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Als je met Windooz werkt, zou ik het in Excel (of OpenOffice) bijhouden. De mail-merge koppeling naar Word werkt eenvoudig.

  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Yepper65

:) Als het om eenvoudige, goed werkende software gaat, dan zou ik beginnen met het programma FileMaker Pro ( www.filemaker.com ), en de dertig dagen versie downloaden om te kijken of het iets voor je is.

 

"Maybe fun is just fragments of existence with better packaging?"

 

-Steve Jobs, Pirates of Silicon Valley

Geplaatst:

malamut

Weet je dat het supermakkelijk is om een koppeling tussen outlook en Access te realiseren ?

 

Via bestand, externe gegevens ophalen, tabellen koppelen en dan bij "bestandstype" outlook selecteren.

 

Succes.

 

Gr, Niek

Geplaatst:

Anoniem70

Ik zoek een handige manier om alle adressen van relaties bij te houden... alle adressen op etiketten printen, adressen in overzicht bekijken en bij adressen aantekeningen maken over het contact... dat soort dingen.

 

Klinkt naar mijn idee als een omschrijving van een simpel CRM, daar zijn er genoeg van te vinden op internet.

Contacten bijhouden kun je trouwens zelfs in Microsoft Outlook (Niet Microsoft Outlook Express). Ik werk met versie 2003. Voor wat basic relatieonderhoud zou je dat misschien een moeten gaan ontdekken. Je kunt er ook bestanden aan koppelen e.d. In ieder geval de moeite waard om je even in te verdiepen. (Verder zijn de gegevens als contactpersonen te delen over een geheel bedrijfsnetwerk via bijv. Microsoft Exchange Server, maar daar moet je wel een besturingssysteem als NT of XP Prof voor installeren)

  • 1 year later...
Geplaatst:

beenen1

Ik heb pasgeleden een adresboek gemaakt in Access met als doel dat handmatige boekje welke op het laatst zo'n rotzooi wordt te vervangen.

Verder kan hieruit blaadjes per letter worden geprint, zodat je toch altijd een fysiek boekje kunt samenstellen in A5 formaat. Het programma kan natuurlijk adresetiketten printen en kan uitwisselen met excel en word.

Mocht je interresse hebben dan kan ik je wel een voorbeeld mailen.

 

Groeten

Bert

 

 

Groeten

Bert

Geplaatst:

djluc

Sowieso zou ik het op Outlook baseren. Dan kan je lekker synchroniseren met je Exchange server, je PDA, je telefoon enzovoorts.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

Nils de Witte

Wij zijn access ook langzaam maar zeker aan het verlaten. Nieuwe trent is webbased, zodat je relaties zelf hun contactgegevens en profiel kunnen aanpassen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.