wpronk Geplaatst: 25 januari 2015 wpronk 162 5 Geplaatst: 25 januari 2015 L.S. De Codes voor de aangifte Loonheffing 2015 zijn gewijzigd zie hier de code "C" DGA is vervallen je hebt nu alleen nog de keuze uit : A Familie van eigenaar B Vorige eigenaar D Oproep-/invalkracht zonder verplichting om te komen E Oproep-/invalkracht met verplichting om te komen Of "Geen" wat mij ook een juiste optie lijkt, omdat hij niet voldoet aan de codes A, B, C, of E. Graag jullie reactie Met vriendelijk groet Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 25 januari 2015 Joost Rietveld Moderator 22,7k 80 2299 Geplaatst: 25 januari 2015 C is vervallen omdat de status van de dga al volgt uit de getallen 13 of 17 bij de looncode. Zie bovenin de pdf uit jouw link. Groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 patnl Geplaatst: 26 januari 2015 patnl 4 0 Geplaatst: 26 januari 2015 Het viel mij ook op toen ik vandaag aangifte wilde doen. Ik snap dat het wel blijkt uit de toepassing van code 13 of 17, maar wat vul je dan in bij de volgende stap? A-B-D of E is het niet. is "GEEN" inderdaad goed? Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 26 januari 2015 Joost Rietveld Moderator 22,7k 80 2299 Geplaatst: 26 januari 2015 Lijkt mij dat Geen inderdaad de oplossing is. DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 wpronk Geplaatst: 26 januari 2015 Auteur wpronk 162 5 Geplaatst: 26 januari 2015 Misschien kan het Belasting Webcare Team hier nog op reageren In de Helpfile wordt wel verwezen naar het Handboek Loonheffing 2015, maar die is voorlopig nog niet uit. Link naar reactie
0 Cees007 Geplaatst: 23 februari 2015 Cees007 1 0 Geplaatst: 23 februari 2015 Zojuist een dame bij de Belastingdienst gesproken, de code C - DGA is inderdaad verdwenen. En het klopt (?) dat hierover nog niks te vinden is op de website. In de komende nieuwsbrief zou hier aandacht aan besteed worden. Tot die tijd mag iedereen het zelf uitzoeken en zijn ze lekker druk met belletjes van verwarde administrateurs. Maar goed, het antwoord van de dame: als de andere opties niet van toepassing zijn kiest u voor "Geen". Link naar reactie
0 Eric Mailer Geplaatst: 23 februari 2015 Eric Mailer 174 5 Geplaatst: 23 februari 2015 Ik heb ook voor GEEN gekozen omdat alle andere opties in elk geval fout zijn. Maar de loonaangifte is niet altijd logisch. Ik kan me uit een van de eerste jaren nog herinneren dat een DGA moest invullen dat hij een agrarisch bedrijf had. (Ongeacht de branche waarin hij werkzaam was). Ik heb toen ook gebeld en de helpdesk medewerker vertelde me dat het bij hun groot op het bord stond dat een DGA inderdaad altijd bedrijfscode 0 (agrarisch bedrijf) moest invullen. Dat is hun manier om een softwarematige bug aan te pakken. Maar vervolgens ben jij het die zijn handtekening onder dat document moet zetten. >:( Link naar reactie
wpronk
wpronk
L.S.
De Codes voor de aangifte Loonheffing 2015 zijn gewijzigd zie hier de code "C" DGA is vervallen je hebt nu alleen nog de keuze uit :
A Familie van eigenaar
B Vorige eigenaar
D Oproep-/invalkracht zonder verplichting om te komen
E Oproep-/invalkracht met verplichting om te komen
Of "Geen" wat mij ook een juiste optie lijkt, omdat hij niet voldoet aan de codes A, B, C, of E.
Graag jullie reactie
Met vriendelijk groet
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag