• 0

De Codes voor de aangifte Loonheffing 2015 zijn gewijzigd

L.S.

 

De Codes voor de aangifte Loonheffing 2015 zijn gewijzigd zie hier de code "C" DGA is vervallen je hebt nu alleen nog de keuze uit :

 

A Familie van eigenaar

B Vorige eigenaar

D Oproep-/invalkracht zonder verplichting om te komen

E Oproep-/invalkracht met verplichting om te komen

 

Of "Geen" wat mij ook een juiste optie lijkt, omdat hij niet voldoet aan de codes A, B, C, of E.

 

Graag jullie reactie

 

Met vriendelijk groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zojuist een dame bij de Belastingdienst gesproken, de code C - DGA is inderdaad verdwenen. En het klopt (?) dat hierover nog niks te vinden is op de website. In de komende nieuwsbrief zou hier aandacht aan besteed worden. Tot die tijd mag iedereen het zelf uitzoeken en zijn ze lekker druk met belletjes van verwarde administrateurs.

 

Maar goed, het antwoord van de dame: als de andere opties niet van toepassing zijn kiest u voor "Geen".

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook voor GEEN gekozen omdat alle andere opties in elk geval fout zijn.

 

Maar de loonaangifte is niet altijd logisch. Ik kan me uit een van de eerste jaren nog herinneren dat een DGA moest invullen dat hij een agrarisch bedrijf had. (Ongeacht de branche waarin hij werkzaam was). Ik heb toen ook gebeld en de helpdesk medewerker vertelde me dat het bij hun groot op het bord stond dat een DGA inderdaad altijd bedrijfscode 0 (agrarisch bedrijf) moest invullen.

Dat is hun manier om een softwarematige bug aan te pakken. Maar vervolgens ben jij het die zijn handtekening onder dat document moet zetten. >:(

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.