• 0

Uitbetalen van vrienden

Beste allen,

 

Sinds enige tijd organiseer ik feesten (ingeschreven als eenmanszaak bij de KvK). Bij veel van deze feesten komen een aantal vrienden helpen waarvan 2 vrienden echt betrokken zijn bij de organisatie. (Allen zonder KvK nummer of eigen bedrijf) Nu wil ik een deel van deze vrienden graag belonen voor hun hulp door een deel van de winst naar ze over te maken. Daarnaast heeft een deel van deze vrienden zelf kosten gemaakt (bv. hout kopen voor decoratie, etc.). Uiteraard heb ik wel gevraagd alle bonnetjes te bewaren. Ik wil het allemaal graag volgens de regels doen maar het lukt me niet om de beste methoden hiervoor te vinden.

 

De 2 vrienden die meehelpen in de organisatie zou ik een bedrag van +/- 350 euro willen uitbetalen. De andere 3 +/- 60 euro. Idealiter zou ik ze gewoon alles contant geven maar daar zou ik gezeur mee krijgen van de DB.

 

Ik heb de afgelopen dagen flink wat op internet gezocht maar tot dusver niet echt iets bruikbaars kunnen vinden. Wat is in jullie ogen administratief correct maar toch een eenvoudige oplossing? Een voorovereenkomst kan volgens mij niet en een Payroll bedrijf inschakelen lijkt me nogal duur en onhandig.

 

Alvast ontzettend bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gewoon dat bedrag geven lijkt me.

En hen de bonnetjes vergoeden en die in je eigen administratie verwerken.

 

De algemene vrijstelling is € 2.111. Deze vrijstelling geldt voor de ontvanger. U mag aan meerdere personen € 2.111 belastingvrij schenken.

 

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/schenken/schenking_doen/vrijstelling_schenkbelasting_doen

 

Link naar reactie
  • 0

 

De algemene vrijstelling is € 2.111. Deze vrijstelling geldt voor de ontvanger. U mag aan meerdere personen € 2.111 belastingvrij schenken.

 

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/schenken/schenking_doen/vrijstelling_schenkbelasting_doen

 

Dit is onzin..... Een schenking is iets heel anders dan een vergoeding voor gewerkte uren en gemaakte kosten.

 

Het lijkt met dat je gewoon een bonnetje moet schrijven en voor ontvangst laten tekenen, het doet er dan ook niet toe of je contant uitbetaalt of via de bank overmaakt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.