• 0

Incassobureau inschakelen

Hallo allemaal,

 

Ik heb een probleem met een klant, korte situatieschets:

 

Ben geen ZZP'er, heb dus geen KvK inschrijven e.d. en doe bijna nooit freelance werk.

 

- Softwareontwikkelopdracht besproken en offerte verstuurd 15 maart 2014

- Schriftelijk goedgekeurd op 8 april

- Werk begonnen en testversies opgeleverd rond september

- Originele projectmanager is daar vertrokken en collega heeft het overgenomen

- Nog wat kleine aanpassingen hier en daar maar product is behoorlijk af

- Heb op 24 november factuur van €4250,- verstuurd

- Nog wat contact gehad en kleine aanpassingen gedaan maar het contact is vrijwel weg

- Heb nog 2 herinneringen per mail verstuurd en 2 weken geleden per aangetekende brief nogmaals een laatste betalingsherinnering verstuurd

- Site offline gehaald en opeens was er weer contact, maar geen geld

- Nog een paar keer gemaild en gebeld maar geen gehoor

 

Kreeg van de oude projectmanager te horen dat het niet zo goed gaat met het bedrijf dus ik wil zsm achter mijn geld aanzitten.

 

Ik wil dus een incassoburea inschakelen aangezien ik zelf ook zeer druk ben en in een compleet andere tijdzone woon (-8 uur met Nederland) is het lastig communiceren.

 

Ik heb wat gezocht hier en online maar "incasso-bureau ervaringen" is geen goed zoekwoord :)

 

Heeft iemand positieve ervaringen met een incassbureau? Liefst no-cure-no-pay.

 

 

[Mod edit: titel gecorrigeerd]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Okee, dus je wilt een incassoburo inschakelen voor een openstaande invoice terwijl je eigenlijk geen bedrijf hebt die een (commerciele) invoice mag uitschrijven.

 

Ik zou ze gewoon voorstel doen om in 3 of 4 keer te betalen. elke maand 1000euro lijkt me niet onredelijk en sta je ook weer sterker als het zover mocht komen dat je in incasso traject komt.

 

Alles goed documenteren en bewaren.

 

Langsgaan werkt overigens 100x beter dan bellen of emailen

Link naar reactie
  • 0

Langsgaan kan helaas niet, ik woon in Canada, dus dat is wat lastig dan..

 

Ik heb een bedrijf hier, niet in Nederland, maar ik werk in princiepe in NL gewoon onder extra bijverdienste (werk uit arbeid), niet werk uit loondiest of eigen bedrijf.

 

Ik heb een aantal websites bekeken van bureau's en daar kon ik aangeven of je particulier of een bedrijf bent, helaas heeft er maar één ook gereageerd maar die had een behoorlijke rare prijsregeling.

Link naar reactie
  • 0
Liefst no-cure-no-pay

Als het inderdaad niet zo goed gaat met jouw klant, heeft no cure no pay incasso ook weinig zin: verder dan een paar boze brieven en telefoontjes komen die niet.

Voor het vervolgtraject moet je dan alsnog betalen.

 

Op dit forum zijn wel ervaringen met incassobureau's, maar zeker met no cure no pay geen goede

 

Wil je er serieus werk van maken en ben je bereid er nog geld in te investeren? dan zou ik een advocaat inschakelen die direct gaat sommeren en indien nodig beslag leggen.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.