• 0

veel verschil bij kopen vqn goederen vanuit china

Hallo mensen

 

ik had een vraag over de kostwm als ze nederland binnen komen.. ik doe dit nu nog als particulier em als prive maar heb nu paar keer wat besteld met verschillemde postbedrijven en allen hebbem amdere manierem en ik idee heb fedex wel beste is..

 

Bij alles komen er doame kostem bij.. dit is niet heel erg.. dit is normaal die betaall ikndan ook aan de deur..

bij dhl krijg ik weken later een narekening van kosten van ?? Bij fedex dit 2x niet gehad..

 

verder vragen ze in chima wat voor bedrag ze op de rekening moetem zettem.. totaal kosten.. voor prive doe ik altijd zo laag mogelijk.. neem aan als ik bedrijf bestel ik gewoon normale bedrag moet doen?

 

komen er los van de btw ik zelf er over moet doen nog andere kostem bij voor importerem ??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

China is nu meer dan 30% minder interessant geworden. Mijn grote klanten trekken zich geheel terug met daar te produceren en nu ben ik aan de slag om mee te helpen om de productie-capaciteiten in ons werelddeel weer op te vrolijken. De Amerikanen hebben daar natuurlijk geen "last" van. Het is met name interessant hoe dit zich op de langere termijn gaat ontwikkelen. Voor montagewerk e.d. hoef je ook niet meer naar China. De sociale werkplaatsen in de EU bieden nu een goedkoper alternatief en dat is ook sociaal gezien, een goede ontwikkeling.

Link naar reactie
  • 1

, zeker wanneer je dit als bedrijf gaat doen.

 

Dit wekt enigszins de indruk dat dit voor particulieren niet zo is. Een particulier heeft v.w.b. douaneaangiftes en betaling van invoerrechten dezelfde rechten/plichten als een ondernemer. Een prive persoon die een lagere waarde opgeeft/laat opgeven fraudeert eveneens.

Link naar reactie
  • 0

China is nu meer dan 30% minder interessant geworden. Mijn grote klanten trekken zich geheel terug met daar te produceren en nu ben ik aan de slag om mee te helpen om de productie-capaciteiten in ons werelddeel weer op te vrolijken. De Amerikanen hebben daar natuurlijk geen "last" van. Het is met name interessant hoe dit zich op de langere termijn gaat ontwikkelen. Voor montagewerk e.d. hoef je ook niet meer naar China. De sociale werkplaatsen in de EU bieden nu een goedkoper alternatief en dat is ook sociaal gezien, een goede ontwikkeling.

 

Klopt helemaal, enkel de gedachte dat andere landen duurder worden klopt niet.

 

Chinese en Amerikaanse produkten zijn niet duurder geworden, maar de euro is minder waard geworden. Het is gewoon diefstal van de burgers maar daar komt men vanzelf achter.

 

Het is slechts een kwestie van maanden alvorens de produkten in Europa duurder worden en zo de balans weer is gevonden. Dat het nu lijkt in Europa aantrekkelijk te zijn is maar van korte duur.

Of de salarisen gaan ook 30% omhoog in Europa of het wordt voor velen nog meer armoede doordat ze met gelijk inkomen minder kunnen kopen.

 

De sociale werkplaatsen in EU gaan China vervangen? Leuk voor ondernemers die voor dubbeltje op de eerste rij gaan zitten om zo het betalen van een normal salaris, waar een gezin van kan leve,n te vermijden. maar voor 99% van alle andere werkzaamheden kom je toch echt te kort in capaciteit.

 

Europa heeft de infrastructuur en de supplychain gewoon niet, maar inderdaad, wat schroefjes vastdraaien en doosje eromheen, sticker erop dat kan weer wel.

Link naar reactie
  • 0

Het word gewoon gevraagd net zoals ze het versturen als 'gift' om zo de extra kosten te omzeilen maar dat is naar iemand voor prive gebruuik

 

Maar ik ben laatste half jaar bezig geweest met beveiligingscameras en na echt veel bedrijven contwct te hebben gehad had ik 6 bedrijven ik samples van had.. Paar via fedex paar via dhl.. Bij allen betaal je aan de deur de invoerkoste egter kreeg ik van dhl ook nog is narekeningen en van fedex niet.. Hoe kan dit ?

 

Van de 6 bedrijven was er 1 bedrijf die echt er boven uit stak we nu verder mee in gesprek zijn

 

Zelf geen ervaring nog er in daarom veel onderzoekennog..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.