• 0

Bestuurlijke rol inleveren als aandeelhouder

Ik ben momenteel in de positie om aandelen van een familielid over te nemen van een bedrijf met 2 DGA's. Momenteel hebben de dga's een bestuurlijke functie in het bedrijf, aangezien ik zelf elders een dienstverband heb zou ik het liefst een passieve aandeelhouder worden.

Is dit mogelijk in theorie en zo ja, wat is hier voor nodig?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Pieter,

 

Als je je niet als bestuurder laat inschrijven bij de Kamer van Koophandel en naar buiten toe niet als bestuurder optreedt dan ben je een passieve aandeelhouder.

 

Als je dan ook geen werkzaamheden voor de BV verricht (een enkele familieadvies en klusje daargelaten natuurlijk) dan heb je ook niet te maken met het gebruikelijk loon en kun je e.e.a. dus prima naast je dienstverband doen.

 

Check nog wel even bij je werkgever of hij geen bezwaren heeft dat je (aanmerkelijk belang) aandelen houdt in het bedrijf. Soms kunnen werkgevers moeilijk doen, soms ook niet.

Slugo.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Pieter,

 

Als je je niet als bestuurder laat inschrijven bij de Kamer van Koophandel en naar buiten toe niet als bestuurder optreedt dan ben je een passieve aandeelhouder.

 

Als je dan ook geen werkzaamheden voor de BV verricht (een enkele familieadvies en klusje daargelaten natuurlijk) dan heb je ook niet te maken met het gebruikelijk loon en kun je e.e.a. dus prima naast je dienstverband doen.

 

Check nog wel even bij je werkgever of hij geen bezwaren heeft dat je (aanmerkelijk belang) aandelen houdt in het bedrijf. Soms kunnen werkgevers moeilijk doen, soms ook niet.

 

Buiten dit, vergeet ook niet deze (non) houding te hebben bij aandeelhoudersvergaderingen. Dus de enkel het niet zo bij de KvK is niet genoeg als in een aandeelhoudersvergadering anders is overeengekomen.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.