• 0

Bedrijfsfinanciering door eigenaar bedrijfspand

Ik ben nieuw hier. Ik lees al een tijd met veel interesse de forumberichten en heb me laatst ook actief kunnen mengen in een bericht.

Na voor de zoveelste keer als werknemer weer op zoek te kunnen naar een nieuwe werkgever heb ik besloten om ondernemer te worden. Ik heb een opdracht binnengehaald als acquisiteur voor een bedrijf. Nu kan ik er een opdrachtgever bij krijgen, daar zal ik een pand voor moeten gaan huren en ook een financiering voor aan moeten gaan.

Als een eigenaar van een pand dat ik kan huren, ook de financiering wil leveren die nodig is om mijn onderneming te kunnen gaan starten. Ik vind het van vertrouwen uitspreken. Maar is dat ook verstandig om te doen?

Ik denk dat als de huurovereenkomst en de financieringsovereenkomst (onder normale, bancaire voorwaarden) geheel separaat van elkaar worden opgesteld, het geen verkeerde optie is.

Wat vinden jullie?

[Edit: titel verduidelijkt]

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Omdat ik een opdracht kan aannemen waar ik werknemers voor moet inzetten. Omdat het pand ingericht zal moeten worden met meubilair en it-proof moet worden.

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

• 0

Ik snap de vraag ook nog niet. Wat is de rechtsvorm van het bedrijf? Misschien dat het dan helder wordt.

Is het dat je als agent voor de opdrachtgever optreedt, en dan vraag je je af of er belangenverstrengeling zou kunnen zijn?

Of is je vraag of het een goed idee is om een lening aan je opdrachtgever te geven, om je een opdracht te kunnen geven?

Of is je vraag of het een goed idee is om een pand aan jezelf te verhuren/huren?

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

• 0

Vraagstelling idd niet erg duidelijk.

Volgens mij kan TS een opdracht binnenhalen, waarvoor hij wel een pand moet huren.

De huisbaas wil hem bij de opstart van deze nieuwe activiteit helpen, door hem ook een financiering te verstrekken.

Vraag is, op welke wijze dat het meest verstandige te realiseren is. Huur- en financieringscontract in een document, of separaat ?

m.i. separate overeenkomsten.

• 0

Klopt, Marco. Dat is inderdaad mijn vraag.

Ik heb onbewust verwarring gezaaid door mijn "voorstelbericht" te combineren met mijn vraag wat betreft het financieringsgedeelte.

• 0

. Nu kan ik er een opdrachtgever bij krijgen, daar zal ik een pand voor moeten gaan huren en ook een financiering voor aan moeten gaan.

Als een eigenaar van een pand dat ik kan huren, ook de financiering wil leveren die nodig is om mijn onderneming te kunnen gaan starten. Ik vind het van vertrouwen uitspreken. Maar is dat ook verstandig om te doen?

Wat vinden jullie?

[Edit: titel verduidelijkt]

Kleine waarschuwing of kleine tip, hoe je het wil noemen.

Gaat de inhoud van jouw huurovereenkomst en financiering "back to back" over naar je opdrachtgever.

Het zou zuur zijn, als je straks met een ingericht pand zit en de opdrachtgever verandert zijn plannen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar