• 0

Online financiele website aanmaken

Hallo,

 

Ik vraag me af als ik een website zou kunnen oprichten waar ik mensen 10% van hun bedrag doorstort,

 

als ze bijvoorbeeld een account aanmaken en 1000euro storten dat ze elke maand 100euro teruggestort krijgen , maar ze kunnen natuurlijk hun geld elk moment afhalen of bijstorten.

 

Vraag me af als je dit moet registreren bij de overheid of hoe dit loopt?

Als ik zomaar zoiets kan oprichten?

 

alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoewel ik het idee niet helemaal snap, denk ik dat je hier een bankvergunning voor nodig hebt.

 

Sorry alleen even een linkje van wikipedia, weet dus niet of het helemaal klopt.

wikipedia

 

Deze is wat duidelijker en betrouwbaarder:

De Nederlandse Bank

 

grappig feitje is dat op dit moment elk filiaal van de Rabobank een eigen bankvergunning heeft. Terwijl bij bijvoorbeelde de ING, alleen het hoofdkantoor de vergunning heeft.

Hierdoor is elke filiaal van de Rabobank zelf verantwoordelijk voor het juist afsluiten van leningen en spaarplannen.

Link naar reactie
  • 0

als ze bijvoorbeeld een account aanmaken en 1000euro storten dat ze elke maand 100euro teruggestort krijgen , maar ze kunnen natuurlijk hun geld elk moment afhalen of bijstorten.

 

Maar dit kan al bij elke willekeurige bank, waarom zou iemand het bij jou doen.

 

Link naar reactie
  • -1

Dus je geeft 10% rente per maand?

 

En welke garantie heeft de investeerder?

 

Dus ik stort bijvoorbeeld 100 euro bij jou en ik krijg elke maand 10 euro op mijn rekening gestort en wanneer ik mijn geld terug wil krijg ik dat meteen terug?

KLinkt heel erg als een bank en eigenlijk te mooi om waar te zijn en je weet wat ze dan zeggen...

 

Ik ben wel heel benieuwd waar je het geld dan in gaat investeren, zodat je meer dan 10% rente krijgt.

 

Als bank dien je openbaarheid te geven in de fondsen waarin je belegt.

Link naar reactie
  • 0

omdat ik dan garantie geef dat bij elk bedrag die ze dan investeren in mij , ze 10% winst krijgen per maand doorgestort, denk niet dat een bank dit kan 10% per maand en dit garanderen

 

10% per maand komt overeen met 313,8% per jaar!! Aannemend dat ik tussentijds mijn geld laat staan bij je.

 

Stel 1.000 inleg met 10% rendement per maand = 1.000 x (1,1 tot de macht 12) = 3.313,84. Dus 313% rendement in een jaar.

 

Ik doe een slot op deze onzin. Heeft niets met ondernemen te maken.

 

groet

Joost

HL admin

 

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.