• 0

Literatuur internetmarketing

Hi allemaal,

 

Ik ben op zoek naar informatie over internetmarketing; banners, tekstlinken etc. Wat werkt nu wel en wat niet? en waarom?

Als ik google kom ik enkel sites tegen van pipo's die hun boek met hun unieke methode willen verkopen of de informatie is tegenstrijdig.

Dus de vraag is waar ik betrouwbare info kan vinden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoek je literatuur, of websites?

 

Voor dat laatste, kijk eens rond op MarketingSherpa of Clickz. Als dit soort sites is waar je naar op zoek bent, dan zal ik op zoek gaan naar een lijstje met soortgelijke sites.

 

Marketingsherpa ziet er goed uit. Het is alleen jammer dat je moet betalen voor de volledige artikelen.

Ik elk geval las ik dat het geen zin heeft om ads te plaatsen die mensen al meerdere keren hebben gezien. Vond dat behoorlijk schokkend.

 

De reden dat ik naar vroeg, is dat ik wil weten hoe ik mijn conversiegraad omhoog kan krikken. www.automobiliste.nl

Ik heb pas sinds kort ads op mijn site en probeer verschillende dingen, maar het zou dom van me zijn om opnieuw het wiel te gaan uitvinden.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er is een lezenswaardig boek van Susan Sweeney, '101 ways to promote your website' . Via dat boek kun je ook een afgeschermd deel van haar website benaderen en zo weer doorlinken naar meer info.

Het is wel erg 'angelsaksisch' maar als je daar door heen kijkt kom je een eind, imho.

 

GJ

 

Op zich zijn mijn bezoekersaantallen niet slecht. Nu al tegen de 15.000 per maand. Maar ik zal het boek gaan lezen. Wie weet wat ik nog allemaal leer. :)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jacobien,

 

Ik zag gisterenavond in een grote boekhandel in Utrecht (Broese) het boek 'Zoekmachinemarketing' liggen.

Als je toch naar een boekhandel gaat om dat andere boek aan te schaffen, kun je hier misschien ook even doorbladeren om te kijken of het wat is.

 

Succes.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb pas sinds kort ads op mijn site en probeer verschillende dingen, maar het zou dom van me zijn om opnieuw het wiel te gaan uitvinden.

 

 

Jouw ads (je bent blijkbaar geaffilieerd) zijn niet als zodanig herkenbaar. Ze hebben dezelfde opmaak als verwijzingen naar 'eigen' bijdragen. Dat ondergraaft je betrouwbaarheid. Je kan de doorklik verhogen door regelmatig nieuwe verhaaltjes te vertellen over je adverteerders, maar als je daar niet zorgvuldig in bent wordt je een promotiesite. Toch kun je bv voor Route Mobiel een aparte pagina maken met wisselend nieuws, zonder al te pusherig te worden. Dat zijn dan adverteerders waar je als automobiliste mee sympathiseert.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heb je het voglende artikeltje al gelezen? http://www.zibb.nl/nieuws/opmerkelijk/nieuwsbericht/asp/artnr/909445/versie/1/index.html

 

Kun je mooi meenemen. Heel leuk initiatief. 15.000 bezoekers per maand is helemaal niet slecht! Misschien moeten we eens een bannerruil doen...

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Heb je het voglende artikeltje al gelezen? http://www.zibb.nl/nieuws/opmerkelijk/nieuwsbericht/asp/artnr/909445/versie/1/index.html

 

Kun je mooi meenemen. Heel leuk initiatief. 15.000 bezoekers per maand is helemaal niet slecht! Misschien moeten we eens een bannerruil doen...

 

Ja. die hoeveelheid reacties hebben ze mede aan mij te danken. Ik was de enige site op het net die er reclame voor heeft gemaaakt. Ik heb het bericht er gisteren vanaf gehaald omdat ze meer aanvragen kregen dan er plaatsen waren.

Ik ga je site zo even bekijken. Wie weet valt er inderdaad wel samen te werken.

Link naar reactie
  • 0

Super zeg!

 

Ik zag het bericht niet staan, dus ik denk ik mail het je even... ;D

 

Ik denk dat je op deze wijze snel een hoop waarde creeerd voor je site. Op een gegeven moment zullen de (online)reclamebureau's je zelf ook wel weten te vinden denk ik. Ik wordt momenteel ook spontaan benaderd door bureau's. Ik houd alleen een redelijk strikt advertentiebeleid aan.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Genoeg boeken te vinden over effectieve online marketing.

 

Hieronder enkele:

 

Raaf, D. de, Masselink, M., De kwaliteit van uw website, Kluwer, Deventer,

 

Prof. Drs Arno Oosterhaven, E-Business voor de gevestigde ondernemingen, Van Gorkum/Stichting Management Studies (SMS)

 

Tettero, prof, dr.. J.H.J.P., Viehoff, drs. J.H.R.M.,

Marketing voor dienstverlenende organisaties, beleid en uitvoering,

 

 

Van Alsem, Strategische Marketingplanning

 

 

Link naar reactie
  • 0

Genoeg boeken te vinden over effectieve online marketing.

 

Hieronder enkele:

 

Raaf, D. de, Masselink, M., De kwaliteit van uw website, Kluwer, Deventer,

 

Prof. Drs Arno Oosterhaven, E-Business voor de gevestigde ondernemingen, Van Gorkum/Stichting Management Studies (SMS)

 

Tettero, prof, dr.. J.H.J.P., Viehoff, drs. J.H.R.M.,

Marketing voor dienstverlenende organisaties, beleid en uitvoering,

 

 

Van Alsem, Strategische Marketingplanning

 

 

 

Het gaat mij meer om affiliate marketing: banners, tekstlinken, advertorials etc. Wat werkt en wat niet en waarom?

Ik wil niet zelf goederen gaan verkopen of diensten gaan aanbieden.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Het gaat mij meer om affiliate marketing: banners, tekstlinken, advertorials etc. Wat werkt en wat niet en waarom?

Ik wil niet zelf goederen gaan verkopen of diensten gaan aanbieden.

 

Excuses..... verkeerd begrepen...... misschien zou je eens wat kerncijfers op moeten zoeken over de percentages van gebruik van internet marketing en daar je eigen conclusies over trekken

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.