Michiel D

Junior
  • Aantal berichten

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Branche
    29

Michiel D's trofeeën

  1. Ga eens naar het Amsterdamse Foodcenter op de Jan van Galenstraat. Daar vind je Paardekooper voor je lunchboxes http://www.paardekooper.nl Tegenover Paardekooper vind je De Kweker voor alles qua food http://www.kweker.nl. Paardekooper kun je ook online bestellen. Voor De Kweker is inschrijving KVK inclusief aantoonbare affiniteit met horeca/foodretail noodzakelijk om te mogen winkelen.
  2. Onderstaande link kun je gratis een 'Light' versie van het boek "Hoe Linkedin nu echt gebruiken" downloaden: http://www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com/nl-lightversion.html Misschien dat dit je al iets op weg helpt?
  3. Hoi Jose, Invullen zou erg eenvoudig zijn; het gaat erom dat je inzicht verkrijgt in de markt waarin je gaat ondernemen. (Externe analyse) Door de externe analyse krijg je inzicht in de mogelijkheden die de markt biedt, wanneer je uitgaat van de voortzetting van de huidige marketingstrategie (ook een onderdeel van je ondernemingsplan). Dit inzicht verkrijg je door de volgende vragen (per doelgroep) te beantwoorden: - Wie zijn je (potentiele) klanten (bijvoorbeeld via http://www.cbs.nl) (niet te algemeen; 'iedereen die een computer heeft') - Wie zijn je concurrenten (directe en indirecte concurrentie) - Wat zijn de trends in de markt waarin je gaat ondernemen? (onderzoek bijv cbs, brancheorganisaties, vakbonden) - Wat zijn de ontwikkelingen in de branche/markt waarin je gaat ondernemen (bijv aantal starters/faillisementen, fusies, omzetontwikkeling etc) Op basis van de gegevens over de huidige marktsituatie bepaal je wat de kansen(O) en bedreigingen(T) voor het desbetreffende product zijn. De conclusies hebben betrekking op kansen en bedreigingen die geformuleerd gaan worden in de SWOT-analyse: - in de ontwikkeling van de grootte van de markt - in bepaalde marktsegmenten - in bepaalde distributiekanalen - in de ontwikkeling van het koopgedrag - als gevolg van technologische ontwikkelingen - als gevolg van ontwikkelingen in de wetgeving Ik hoop dat je hiermee verder komt? Als het nog abacadabra is, kun je de betreffende pagina van je bestand wel even emailen, zet ik de vragen er voor je in.
  4. Is je idee innovatief? Als dit niet het geval is, zou je een aanpassing op je idee kunnen maken om het wel innovatief te maken? Je zou het eens kunnen polsen bij http://www.syntens.nl Je zou ook kunnen proberen aan de hand van een businessplan enige investeerders te zoeken. Zijn legio investeerders op zoek naar 'het beste idee'.
  5. zoekmachineoptimalisatie (marketing) is wel een 'booming' business tegenwoordig.... echter om daar software voor aan te schaffen lijkt mij een beetje voorbarig..... Ik kreeg toevallig van google een mailtje over zoekmachineoptimalisatie... Daar betaal je ook wat voor maar krijg je garantie dat je bij bepaalde zoekwoorden in de top 10 van resultaten staat.(wanneer dit niet gebeurt, krijg je je geld terug!) Het lijkt mij dat iedere zoekmachine wel zoiets heeft..... Dan is dat uiteindelijk toch goedkoper en heb je een garantie dat het werkt!!
  6. misschien is het een idee om het uit te besteden? www.smaakonderzoek.nl is een onderneming die zich richt op deze testen. Misschien kan je oom daar wat meer mee (kan ie zelf met zijn core-business bezighouden...)
  7. Wanneer je je AV zelf opsteld aan de hand van andere AV, kun je dit op een goedkope manier laten controleren door de rechtswinkel (rechtsstudenten controleren het dan met hun leraar/advocaat). Kwalitatief goed en niet duur!!
  8. Het gaat mij meer om affiliate marketing: banners, tekstlinken, advertorials etc. Wat werkt en wat niet en waarom? Ik wil niet zelf goederen gaan verkopen of diensten gaan aanbieden. Excuses..... verkeerd begrepen...... misschien zou je eens wat kerncijfers op moeten zoeken over de percentages van gebruik van internet marketing en daar je eigen conclusies over trekken
  9. wanneer je concurrent zich eerder heeft gevestigd dan jij, wordt hij waarschijnlijk in het gelijk gesteld. Heb je geen onderzoek bij KVK gedaan over jouw handelsnaam en/of klankverwantschap? Het doet er in de rechtzaal niet toe wie er een groter bedrijf heeft; jij had alvorens je naam te kiezen moeten (laten) onderzoeken of deze naam al bestond...... Misschien kun je zijn domeinnaam beter gewoon kopen?!
  10. Genoeg boeken te vinden over effectieve online marketing. Hieronder enkele: Raaf, D. de, Masselink, M., De kwaliteit van uw website, Kluwer, Deventer, Prof. Drs Arno Oosterhaven, E-Business voor de gevestigde ondernemingen, Van Gorkum/Stichting Management Studies (SMS) Tettero, prof, dr.. J.H.J.P., Viehoff, drs. J.H.R.M., Marketing voor dienstverlenende organisaties, beleid en uitvoering, Van Alsem, Strategische Marketingplanning
  11. Voor beide ben je naar mening hoofdelijk aansprakelijk..... dus wanneer jouw partner met zijn eenmanszaak op de fles gaat, is de VOF van jullie samen niet afgeschermd en zullen de schuldeisers daar ook gaan verhalen....
  12. Juridische naam : Henriette67 (eenmanszaak) Handelsnaam: Henriette67
  13. Beste Matt, Misschien een idee om een afweging te maken tussen het belang van het vastleggen van het octrooi en het verkennen van de markt, met name de marktpotentie? Zonde van je octrooi wanneer er geen afzetmarkt is.... Voor goede marktonderzoekbureau's of adviesbureau's kun je vrijblijvend bij Syntens of KVK langsgaan.
  14. Juridische naam is met rechtsvorm, handelsnaam zonder....... bijvoorbeeld : Handelsnaam = henriette67 Juridische naam = henriette67 BV (of VOF, CV, NV etc......)
  15. Beste Twalevel.... Ik zal het iets beter formuleren: Het leertraject dat wij ondervinden met het starten van een onderneming heeft niets te maken met het leerproces van studenten die binnen de onderneming ervaringen in diverse vakgebieden opdoen. Zo is er binnen de onderneming voor meerdere studievariaties een mogelijkheid om af te studeren. De onderneming is echter wel een profitorganisatie; de basis die wij ervan gezet hebben is het leertraject voor onze opleiding. De meeste onderwijsinstellingen zijn trouwens ook profitorganisaties. Ik weet dat zelf binnen een van de grootste onderwijsinstellingen de aparte vestigingen concurrenten van elkaar zijn. ;)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.