• 0

verkopen van een concept

Gezamenlijk met enkele andere studenten heb ik een concept ontwikkeld en ben ik een goed draaiende onderneming mee gestart.

 

Aangezien wij niet van plan zijn hiermee in de toekomst verder te gaan, zou ik graag de mogelijkheden willen weten over hoe en OF ik dit concept kan verkopen aan geinteresseerden?

 

Dient mijn concept eerst geheel gedeponeerd te worden of is dit niet eens mogelijk? En in hoeverre kan ik het concept beschermen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Onze activiteiten bevinden zich in de adviessector voor het gehele MKB. Wij werken samen met diverse overheidsinstanties zoals KVK en Syntens. Omzet en winst is niet relevant aangezien in de "studentenonderneming" het leertraject centraal staat.

 

Het bedrijf kan interessant zijn voor diverse opleidingsinstellingen zoals hogescholen en universiteiten. Voor deze instanties kan het interessant zijn door de grote mogelijkheden voor het creeren van afstudeerplaatsen en het gebruik maken van diverse subsidies.

 

De studie ronden wij af binnen de onderneming (wij studeren Small Business & Retail Management.)

Link naar reactie
  • 0

 

Dat 'leertraject' was voor jullie bedoeld. Jullie hebben nu in het kader van de opleiding Small Business en Retail Management een non-profit adviesbureau opgezet dat jullie aan een non-profit onderwijsinstelling willen verkopen. Er wordt niks aan verdiend, maar er zijn wel zes mensen fulltime mee bezig. Dat dicht wel, maar het rijmt niet echt. Althans niet in het kader van een business-opleiding. Of zie ik iets over het hoofd?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Twalevel....

Ik zal het iets beter formuleren:

Het leertraject dat wij ondervinden met het starten van een onderneming heeft niets te maken met het leerproces van studenten die binnen de onderneming ervaringen in diverse vakgebieden opdoen. Zo is er binnen de onderneming voor meerdere studievariaties een mogelijkheid om af te studeren.

De onderneming is echter wel een profitorganisatie; de basis die wij ervan gezet hebben is het leertraject voor onze opleiding.

 

De meeste onderwijsinstellingen zijn trouwens ook profitorganisaties. Ik weet dat zelf binnen een van de grootste onderwijsinstellingen de aparte vestigingen concurrenten van elkaar zijn. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.