Ik heb een brief liggen van de fiscus die het niet eens is met de door mij gehanteerde FOR dotatie voor 2013.
Onderstaand voor het gemak even wat afgronde fictieve brdragen.
Ik heb bedrag van € 8.500 opgevoerd als FOR dotatie. De fiscus is van mening dat maximaal € 4.700 zou mogen zijn. Hoe hij aan dat bedrag komt is niet toegelicht.
Ik ben als volgt aan mijn bedrag gekomen.
saldo W&V € 75.000
kor € 15.000 -
mia € 20.000 -
willekeurige afschrijving € 45.000 +
grondslag FOR € 95.000
Deze grondslag is ruim voldoende voor het maximale bedrag wat mag worden toegepast in 2013.
Ik heb zelf echter een maximering toegepast op € 8.500.
De willekeurige afschrijving heb ik bijgeteld omdat deze al verwerkt was in het saldo W&V en het een versnelde afschrijving is die het reële beeld van de V&W-rekeing vertekenen.
Maak ik in bovenstaande een fout? Zoja hoe zou het dan wel moeten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
beware
beware
Hallo,
Ik heb een brief liggen van de fiscus die het niet eens is met de door mij gehanteerde FOR dotatie voor 2013.
Onderstaand voor het gemak even wat afgronde fictieve brdragen.
Ik heb bedrag van € 8.500 opgevoerd als FOR dotatie. De fiscus is van mening dat maximaal € 4.700 zou mogen zijn. Hoe hij aan dat bedrag komt is niet toegelicht.
Ik ben als volgt aan mijn bedrag gekomen.
saldo W&V € 75.000
kor € 15.000 -
mia € 20.000 -
willekeurige afschrijving € 45.000 +
grondslag FOR € 95.000
Deze grondslag is ruim voldoende voor het maximale bedrag wat mag worden toegepast in 2013.
Ik heb zelf echter een maximering toegepast op € 8.500.
De willekeurige afschrijving heb ik bijgeteld omdat deze al verwerkt was in het saldo W&V en het een versnelde afschrijving is die het reële beeld van de V&W-rekeing vertekenen.
Maak ik in bovenstaande een fout? Zoja hoe zou het dan wel moeten?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49241-berekening-maximale-for-dotatie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag