• 0

Herpakken producten

Hallo allen,

 

Een vriendin en ik willen een klein online service beginnen gericht op sushi. Wij zullen boxen aanbieden met benodigde ingredienten en hierdoor variaties. Echter is er 1 punt waar wij geen zekerheid over hebben namelijk het volgende:

 

Is het toegestaan om zelf bijv. rijst te herpakken? Dus zipperbags gebruiken met de juiste portie rijst ipv een hele grote zak? Qua hygiëne voornamelijk een vraag voor ons.

 

ik heb mijn vraag gesteld aan een medewerkster van NVWA maar zij wist weinig tot niks en ik wacht al 3 dagen op een reactie via de mail.

 

Wellicht dat iemand hier enig idee heeft.

DANK:)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De NVWA is net als de belastingdienst, ze weten precies hoe het moet en ze controleren dat je het zo doet maar ze adviseren je niet over hoe je het moet doen. Ik denk zelfs dat ze je bij wet niet mogen adviseren. Ze verwijzen je naar adviesbureau's, en die zijn duur.

 

Stuur mij een PM met je precieze vragen, dan zal ik kijken of ik dat bij iemand kan droppen.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb weinig verstand of ervaring met de wettelijke regels rond bereiden en hanteren van voedsel maar met Google en een beetje logisch verstand kom je een heel eind. Zo worden ook aan de ruimte waar je het voedsel her- of verpakt eisen gesteld.

 

Begin dit eens door te lezen Warenwetbesluit Bereiding en behandeling van levensmiddelen

 

Als je voedingsmiddelen herpakt moet de verpakking m.i. daar ook geschikt voor zijn. Bij een bedrijf zoals dit kunnen ze je precies vertellen wat de mogelijkheden zijn. Een nieuwe en dus schone zipperbag zal volgens mij geen probleem opleveren omdat ze ook geschikt zijn om voedsel mee in te vriezen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Droge rijstkorrels (her)verpakken lijkt me nog wel de kleinste zorg. Wil je ook verse (vis)producten gaan leveren?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.