• 0

Lease Auto eenmans bedrijf

Als ik een lease auto neem kan ik het lease bedrag van mijn bruto winst afhalen, toch.

en als ik prive wil rijden dan heb ik een bruto bijtelling, ik vraag me af wat ik daarmee doe.

als ik in loondienst ben gaat er netto een bedrag van mijn loon af maar nu ik zelfstandig ben weet ik niet hoe ik dit moet berekenen.

 

En de brandstof kan ik dit altijd als onkosten rekenen ?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
als ik in loondienst ben gaat er netto een bedrag van mijn loon af maar nu ik zelfstandig ben weet ik niet hoe ik dit moet berekenen.

Hint: waarom zou een bruto bijtelling, bruto bijtelling heten?

 

als ik in loondienst ben gaat er netto een bedrag van mijn loon af maar nu ik zelfstandig ben weet ik niet hoe ik dit moet berekenen.

 

Je telt de bruto bijtelling bruto bij je winst, en daarover betaal je belasting.

 

Het aangifte programma rekent dat voor je voor, en houdt - als je het goed doet - ook rekening met het feit dat door een eenmanszaak de bruto bijtelling is gemaximeerd tot de daadwerkelijke kosten van de auto. Jouw bijtelling is dus nooit hoger dan de som van lease, brandstof en alle andere autokosten in een jaar.

 

En de brandstof kan ik dit altijd als onkosten rekenen ?

Zolang je het in de tank van jouw leaseauto stopt wel.

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik een lease auto neem kan ik het lease bedrag van mijn bruto winst afhalen, toch.

Misschien is het handig dat je je eerst even verdiept in de materie in plaats van meteen generieke losse flodders op ons af te schieten:

 

Handboek Ondernemen 2014 (vanaf pagina 70)

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/brochures_en_publicaties/handboek_ondernemen

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het handig dat je je eerst even verdiept in de materie in plaats van meteen generieke losse flodders op ons af te schieten

 

Starters en startersvragen zijn welkom zijn op dit forum, maar de leden verwachten wel dat je eerst zelf op zoek gaat naar de antwoorden en dat je laat zien dat je die moeite ook inderdaad genomen hebt.

 

Dat verbetert ook de snelheid en kwaliteit van de reacties en voorkomt ook een bepaalde mate van cynisme en botheid in die reacties.

 

Zie ook onze forumregels:

Heb je zelf al moeite genomen? Laat zien dat je de moeite hebt gedaan om al zelf een antwoord op jouw vraag te vinden. Heb je een concrete vraag? De kans is groot dat deze al eens voorbijgekomen en beantwoord is. Gebruik daarom de zoekfunctie. Vind je een topic, maar beantwoordt het net niet helemaal de vraag? Plaats dan in dat topic je (weder)vraag als het direct gerelateerd is. Wijkt het naar jouw idee af van je eigen vraag, start dan een nieuw topic.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.