• 0

Tijdelijk personeelscontract niet op tijd schriftelijk opgezegd

Goedenavond,

 

Ik heb al gezocht maar op het internet kom ik tegenstrijdige berichten tegen dat ik toch graag mijn situatie wil voorleggen.

 

Ik heb/had een werkneemster met een tijdelijk contract van steeds 1 jaar. Vanwege rechtswege liep dit af op 18 april. Ik heb mondeling met haar gesproken op 10 maart en laten weten dat ik het contract niet ga verlengen. Diezelfde avond kreeg ik een whatsapp dat ze het even wou laten bezinken en de volgende dag vrij wou hebben om direct te gaan zoeken naar ander werk.

 

Een paar weken later vroeg ze ineens om een schriftelijke opzegging. Ik heb de datum niet genoteerd maar volgens haar heeft ze pas op 8 april de schriftelijke opzegging van mij ontvangen.

 

Verleden week is haar laatste salaris voldaan en deze week het vakantiegeld.

 

Vandaag krijg ik een e-mail van haar dat ik schriftelijk niet op tijd heb opgezegd en ik nu 22 dagen extra salaris moet voldoen.

 

Nu lees ik inderdaad op het internet dat de werkgever 30 dagen voor eindigen van het contract schriftelijk moet opzeggen. Op zich vind ik dat vreemd omdat het sowieso een tijdelijk contract is, maar goed.

 

Mijn vraag, is dat ook nog steeds zo aangezien ik het mondeling heb laten weten wat wel ruim op tijd was en zij dit ook heeft bevestigt op de Whatsapp?

 

 

[aanpassing: titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou niet durven aannemen dat 'de rechter' dat als zodanig interpreteert. In ieder geval wel 'een' rechter in Amsterdam.

Er is wel iets voor te zeggen als je schriftelijk bedoeld wordt 'niet mondeling', de rechtspraak zal nog wel uitmaken of dat inderdaad zo bedoeld is.

 

SMS lijkt me overigens minder betrouwbaar aangezien je moet kunnen aantonen dat de aanzegging de ontvanger bereikt heeft. Met Whatsapp zijn er de bekende blauwe vinkjes en in de uitspraak reageerde de ontvanger (ook) op het bericht, in hetzelfde venster. Via mail zou een ontvangstbevestiging wellicht ook voldoende zijn.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Het gaat er in die Amsterdamse uitspraak inderdaad niet om dat er blauwe vinkjes bij staan, maar om het feit dat de werknemer op het bericht heeft gereageerd.

 

Overweging 16:

"Weliswaar heeft [eiseres] betwist de op 5 maart 2015 gedateerde aanzegging, die per gewone post is verstuurd, te hebben ontvangen, maar in de WhatsApp van Eastern-Asia, zoals hiervoor onder 1.6 weergegeven, is te lezen dat Eastern-Asia het dienstverband wilde beëindigen. Daaruit volgt dat Eastern-Asia de arbeidsovereenkomst na 30 april 2015 niet wilde voortzetten. [eiseres] heeft op dat Whatsappbericht gereageerd, zodat ervan kan worden uitgegaan dat het bericht haar heeft bereikt. Daarmee heeft Eastern-Asia naar het voorlopig oordeel van de kantonrechter voldaan aan de bedoelde aanzegverplichting."

(arcering toev. ajos)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.