• 0

Uitzendbureau vindt geen klanten

Hallo,

 

Ik ben half jaar geleden begonnen met mijn onderneming, bemiddelingsbureau/uitzendorganisatie. Maar nog steeds heb ik geen klanten kunnen vinden. Ik heb veel bedrijven informatie per mail en post gestuurd. Ik heb de bedrijven ook gebeld en de meeste bedrijven hebben geen interesse.

 

Wat die ik fout of niet goed? Wie kan mij goede ideeën of adviezen geven.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien een idee om zelf jobpagina's af te struinen naar bedrijven die regelmatig werknemers vragen....en daaraan je diensten aan te bieden?

 

Stuur regelmatig berichtjes aan dit soort bedrijven met een overzicht van de personen die jij in portefeuille hebt....

 

Als laatste nog een opmerking...

De uitzendbranche is redelijk uitgekristaliseerd..tegen de groten kun je niet op, deze genieten gewoon meer vertrouwen.. Maar als je je toespitst op een specifiek vakgebied en je ook zodanig profileert (met scherpe tarieven uiteraard) is er misschien nog een marktaandeeltje te halen...

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Maar als je je toespitst op een specifiek vakgebied en je ook zodanig profileert (met scherpe tarieven uiteraard) is er misschien nog een marktaandeeltje te halen...

 

 

Ik ben het met 2thePoint eens dat een specifiek marktgebied goede kansen biedt. Een vriend van me is ruim 10 jaar geleden begonnen met een uitzendbureau voor ambulancepersoneel en centralisten. Hij zat zelf goed in die wereld. Toch kostte het hem wel 1-2 jaar voordat het echt begon te lopen. Nu heeft hij 4 mensen in dienst, en heeft hij uitgebreid met detachering, en algemeen verpleegkundig personeel uitzenden.

 

Belangrijkste vraag voor jou zou kunnen zijn: welk probleem los ik op voor mijn klant? En 'm dat duidelijk maken... 't Feit dat de (potentiële) klanten geen interesse hebben duidt erop dat je niet hun probleem oplost.

 

Heb je de mensen die zeiden geen interesse te hebben, gevraagd waarom ze geen interesse hadden? Of wat je zou kunnen doen om het wel interessant te maken?

 

Succes!

ToC

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Beste,

Klanten vinden is heel moeilijk. Wij hebben op de volgende wijze een aardige markt opgebouwd:

(1) Free Publicity zoeken - artikelen over je diensten (niet over jezelf) in tijdschriften, beurzen, congressen. Concentreer je op je visie en zoek USP waarin je heel goed bent.

(2) Zoek naar unieke kenmerken (USP) van je diensten die je onderscheidt van de anderen. Zet deze helder bij je klanten neer.

(3) Zoek samenwerking met partners. Wees daarin niet te krampachtig. Mogelijk kun jij gaten vullen die grotere bureaus niet kunnen vullen.

(4) Ontwikkel extra diensten die je kunt gebruiken om in de picture te komen. Voorbeeld: ontwerp een cursus of een workshop waarin je mensen uitlegd hoe je op een effectieve wijze tijdelijke krachten inhuurt/inzet. Jij bent een expert, jij leert de klanten hoe dit te doen. Je krijgt aandacht en wie weet!

 

Mogelijk helpt dit wat in de moeilijke strijd.

 

Jan

Ik hoor en ik vergeet

Ik zie en ik onthoud

Ik doe en ik begrijp

(confusius)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.