Trainingsmodules + Online workshops HL

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Trainingsmodules voor bv businessplannen: zeer interessant.

Wie heeft dit idee geopperd? Hoe kunnen we dit uitvoeren? Zijn er tools waaraan wij aan kunnen haken of is het nodig hier een geheel nieuwe module op te bedenken. Liefs in de vorm van e-learing?

 

Online workshops: themagebonden en in welke frequentie.

 

Vanmiddag heb ik een bespreking met Ronald Kleverlaan m.b.t. de

mogelijkheid om video-conference als functionaliteit aan te haken op HL. Een idee om deze ook voor de on-line meetings te gebruiken?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Komt denk ik bij mij vandaan, vind momenteel plaats op www.moreresults.nl

 

Is nog wat adhoc achtig, volgende idee/projecten wordt aan gewerkt:

 

- zakenreis reis naar Ghana

- een online boek over falende ondernemers

- een online boek vol business ideeën

- condoom fabriek in Ghana

- uitwerking businessplannen voor bidchallenge

 

Idee is om tot een soort blauwdruk van een workshop te komen, waarmee je heel snel van een vaag idee tot een concreet businessplan kunt komen. Waarbij je eenvoudig experts kunt uitnodigen voor input. Bespaard tijd en reiskosten.

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Hai Perry,

 

Leuk, erg leuke ideeen ! Voor het geval het lastig wordt om videoconferencing achtige dingen te doen : een andere optie is om online workshops neer te zetten. Voordeel : veel minder gedoe. Alleen je moet natuurlijk wel de opslag van de presentatie/workshops geregeld hebben. En ik ben niet in staat om in te schatten hoeveel € dit kost.

 

Enfin, is een idee...

Link naar reactie

<>

 

ehhh Wat ben je dan allemaal van plan wat videoconferencing betreft?

 

Ik dacht meer aan een systeem zoals www.webex.com of gewoon Netmeeting of www.interwise.com

 

Kwestie van leuke workshops organiseren waar je de deur niet voor uit hoeft. Mag volgens mij ook best wat kosten, moet het wel zinvol zijn.

 

Ik wil wel een online workshop in elkaar zetten, dan wel met www.interwise.com

 

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik zie videoconference inderdaad als

workshops organiseren waar je de deur niet voor uit hoeft

dan toch virtual contact hebben.

Denk dat de middelen (interwise, webex en wellicht tool Ronald) aanwezig zijn.

 

Ik wil wel een online workshop in elkaar zetten,

 

Hoe ga je dit inhoudelijk vormgeven/creëren? Is dit zomaar 1-2-3 te doen? Welke cursus (thema). Welke bestaat wel/niet? Welke kan beter? Wordt er een nieuwe gecreëerd.

Teveel vragen van mijn kant duzzzzzzzzzzz ;)

 

En last but not least ... behoeften pijlen van de doelgroep, werven van deelnemers.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Off-line workshops zijn ook leuk. Wij fasciliteren bijvoorbeeld de trainingen van Albert Akkermans met betrekking tot "verkooptraining voor ondernemers". Soms is dat in Brabant, nu loopt er een cursus in Den Haag, binnenkort weer één in Breukelen.

 

Het is even werk, maar het is niet moeilijk om een cursus te organiseren voor weinig als je een onderwerp hebt, sprekers en geïnteresseerden. Kan makkelijk vanuit HL.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

<< Ik zie videoconference inderdaad als

Quote:

workshops organiseren waar je de deur niet voor uit hoeft

dan toch virtual contact hebben.

Denk dat de middelen (interwise, webex en wellicht tool Ronald) aanwezig zijn.>>

 

Oké.

 

<

Ik wil wel een online workshop in elkaar zetten,

Hoe ga je dit inhoudelijk vormgeven/creëren? Is dit zomaar 1-2-3 te doen? >>

 

Ja en Nee. Ja, asynchroon, door gebruik te maken van de site die ik nu al in de lucht heb: www.moreresults.nl Daar kun deelnemers vragen laten beantwoorden, opdrachten laten doen, videoclips laten zien en testjes laten doen. Als je alles goed heb gedaan krijg je een diploma.

Inderdaad staat of valt met content, doch eenmaal vorm gegeven, kun je 24/7 mensen instrueren en trainen.

 

Wat betreft synchroon, gebruik ik eigenlijk dezelfde materialen als dat ik voor een groep zou staan, powerpoint, application sharing etc..

 

5 jaar geleden gaf ik overigens al vanaf mijn zolder kamer software trainingen in het CRM programma GoldMine aan profesionele gebruikers in Amerika, 149 dollar per gebruiker. Dat werkte toen op www.u4all.com met het www.interwise.com concept, echt schitterend en kickend. Helaas is die site van u4all.com er mee gestopt,, was toen meer een soort test fase. Nu verkopen ze het hele systeem voor heel veel geld aan grote bedrijven. Ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een betaalbare oplossing zoals dit. Volgens mij zou je nu met het Interwise concept zo'n site weer helemaal levensvatbaar kunnen maken....ik heb alleen geen geld:-( Tjeetje kwestienvan aandacht geven en staart er weer wel. Oh, Oh als ik toch 30 dingen tegelijk kon doen:-)

 

 

<

Teveel vragen van mijn kant duzzzzzzzzzzz

En last but not least ... behoeften pijlen van de doelgroep, werven van deelnemers. >>

 

Niet al te ingewikkeld over doen, tuurlijk wel iets bedenken waar vraag naar is, maar naar mijn mening is het lanceren van een cursus tegelijk een onderzoek, je moet er dan gewoon een aantal; lanceren bijvoorbeeld:

 

- Workshop commercieel kreatief denken en doen.

- Online training hoe gebruik ik Outlook.

- Online training opstellen businessplan (dit zou dus eigenlijk al asynchroon kunnen)

- Online training time management.

- Online training, hoe gebruik ik mijn telefoon ( hoeveel keer ik niet verkeerd wordt door geschakeld) Kan ook asynch.

- Workshop hoe een virtueel project te managen?

- Workshop online samenwerken met de huidige communicatie middelen.

 

etc..

etc..

 

Synchroon trainen, of eigenlijk video conference, staat of valt met goede techniek. Momenteel geef ik 1 op1 trainingen door gebruik te maken van Skype en aplication sharing met VNC, maar blijft installatie technisch houtje touwtje, als we dit oplossen, zou leuk zijn.

 

Perry

 

 

Link naar reactie

Ik moet hier natuurlijk op reageren nu Mikky mijn heeft genoemd.

 

Er zijn inderdaad erg goede mogelijkheden om met ons systeem webbased synchrone (maar ook asynchrone) trainingen te geven. Het grote voordeel dat wij hebben boven webex en Interwise, is dat we het heel flexibel op kunnen zetten en vooral dat gebruikers niets hoeven te installeren om het te gebruiken. De persoon die de training geeft en de personen die de training volgen hoeven alleen naar een web adres te gaan en kunnen direct deelnemen. Wanneer ze een webcam inpluggen wordt direct hun beeld gebroadcast en anders wordt alleen de audio verzonden.

 

We zijn momenteel aan het onderzoeken om al enkele simpele toepassingen hiervoor in te bouwen in Higherlevel, dus als het een beetje meezit zul je er binnenkort al een voorbeeld van zien.

 

Wanneer je vragen of ideeen hebt kun je me altijd benaderen. Ik sta ook erg open voor je suggestie om zoiets grootschaliger aan te bieden. Ik ben ook erg benieuwd naar je eerdere ervaringen. Kun je ons daar iets over vertellen?

 

Groeten,

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Ik heb ervaring met http://ocw.mit.edu/index.html : Open Course Ware.

Niets te videoconference of wat dan ook : gewoon presentaties online, plus daarna de Powerpoints om te downloaden, plus aantekeningen, plus boeken die je daarnaast kunt lezen en plus evt email adres van de prof.

 

Jaaaaren geleden een programma online gevonden waarbij je in 1 vak de presentator zag & hoorde presenteren ; in ander vak zag je zijn PPT-presentatie voorbij scrollen en last but not least scrolde zijn uitgesproken tekst als tekst langs.

 

Tuurlijk is het nog mooier als je er een interactief verhaal van kan maken. En dat Kleverlaan dat al kan aanbieden : nog mooier. Gaat een grote toekomst tegemoet. Ik kan mij extreem goed voorstellen dat dit erg goed gaat werken voor organisaties als het NIMA, waarbij verkeer een steeds belangrijker obstakel blijkt te worden.

 

Moet je hier geld voor vragen ? Ja zeker !

Link naar reactie

Moet je hier geld voor vragen ? Ja zeker !

 

Zit ik toch in een goede markt... ;)

 

Als iemand interesse heeft dan wil ik graag de mogelijkheden demonstreren. Neem aub even contact met mij op via email of PM.

 

Binnenkort kunnen we als het goed is ook de eerste toepassingen hiervan binnen Higherlevel verwachten

 

Groeten,

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Perry,

 

Sorry voor de late reactie, maar ik wil toch nog maar eens dit topic nieuw leven inblazen.

 

Het is inderdaad mogelijk om met meer dan 5 personen dit op te zetten. Als we alleen audio doen dan is het helemaal geen probleem, maar ook met video kunnen we ver komen. Als er interesse is wel ik best wat opzetten voor HL leden om onderling te overleggen.

 

Groeten,

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast Entrepreneur

Misschien is het een goed idee om een HL ondernemer (m/v) een concreet thema/probleem te laten bespreken voor de camera. Het liefst binnen zijn of haar eigen onderneming.

 

Laat deze ondernemer dan eerst een algemene inleiding geven over zijn of haar bedrijf. Vervolgens kan deze HL-er uitleggen hoe in zijn of haar onderneming met het thema/probleem wordt omgegaan.

 

Maak hier vervolgens een leuk filmpje van en je hebt leuke content voor HL. Een interessant thema is bijvoorbeeld (telefonische) acquisitie. Als ik de topics is doorlees hebben vel HL-ers hier moeite mee. Hoe dit wel moet kan je natuurlijk goed in een filpmje laten zien.

 

Maar er zijn natuurlijk nog genoeg andere goede concepten.

 

Ik ben eventueel wel geinteresseerd om mee te denken over dit soort initiatieven.

Link naar reactie

Ik vind dit zeker een goed idee. Op zich kan dit op dit moment al gedaan worden in het profiel. Daar kan een persoon een filmpje van zijn/haar eigen bedrijf opnemen. et dezelfde techniek kan een persoon ook zo een verhaal vertellen. Als hier interesse naar is en er personen zijn die een soort video column in willen spreken, dan wil ik best met Mikky even overleggen hoe we dit eenvoudig toe kunnen voegen.

 

Het systeem en de techniek hebben we namelijk al. Het moet alleen op een iets andere manier getoond gaan worden.

 

Een andere idee zou kunnen zijn om een expert via streaming video een verhaal te laten houden, waarbij bezoekers van HL vragen via chat kunnen stellen aan die expert. Op de vragen die binnenkomen kan de expert dan reageren.

 

Nog meer ideeen?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Is het mogelijk om een bestaande video te uploaden.

Sommige mensen hebben mischien al iets aan digitaal materiaal.

 

Ook een uitleg over een bepaald onderwerp zou mischien op deze manier beter uit de verf komen.

Ik denk bijvoorbeeld aan octrooi zoeken, ik ben nu een stukje tekst daarvoor aan het schrijven, als video is het misschien duidelijker.

 

Er is software die bijvoorbeeld je beeldscherm met miusbewegingen en vensters als film vastlegd, als je dit ondersteunt met spraak kun je best handige instructies in elkaar zetten.

 

Link naar reactie

Ja hoor, dat kan heel eenvoudig. Zelfs in verschillende kwaliteit instellingen afhankelijk van de beschikbare bandbreedte. Zie voor een huidige pilot van Webster University bijvoorbeeld hier :

 

http://www.webclusive.com/home/webster/index_small.html

http://www.webclusive.com/home/webster/index_normal.html

http://www.webclusive.com/home/webster/index_large.html

 

De video wordt op de achtergrond ingeladen, waardoor het afspelen mooi vloeiend wordt. Wanneer een deel van de video is ingeladen kun je ook vooruit/achteruit in de presentatie gaan.

 

Het is zelfs mogelijk om automatisch de beschikbare bandbreedte te checken en het juiste formaat aan de bezoekers aan te bieden.

 

Groeten,

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast Entrepreneur

Ik denk dat het van belang is dat dergelijke ideeen centraal gecoordineerd worden. Dit klinkt misschien wat bureaucratisch, maar ik denk dat dit noodzakelijk is om kwalitatief goede content te kunnen aanbieden.

 

Ook moet er uitgekeken worden dat dingen niet vanuit de techniek bekeken worden. Dat iets goed mogelijk is betekend niet dat het zinvol is. Als je dergelijk initiatieven wilt laten slagen moet je voor aansprekende content zorgen.

 

Zo zijn onderwerpen over hoe je iets op je computer/internet doet in mijn ogen not done. Hier zijn duizende filmpjes/boeken/artikelen/etc. over te vinden. Bovendien is het erg saai om naar te kijken.

 

Ook denk ik dat zogenaamde livestreams in combinatie met chat niet het gewenste resultaat zullen hebben. Ik denk dat vooraf opgenomen filmpjes meer succes zullen hebben. Als je dingen live wilt gaan doen moeten mensen op een bepaald moment online zijn. Vaak wordt dat niet als prettig ervaren. Bovendien vergt dit ook de nodige eisen aan de infrastructuur en bandbreedte.

 

Misschien zijn er nog andere ideeen?

Link naar reactie

Ik ben het er helemaal mee eens dat er niet uit de techniek gekeken moet worden. Ik opperde het idee van live video en chat alleen omdat ik bij verschillende partijen hier al mee bezig ben en er dus daadwerkelijk vraag naar is.

 

Het moet echter wel op een andere manier ingezet worden. De vooraf opgenomen videos zijn inderdaad veel interessanter voor het tonen van standaard uitleg over een bepaald onderwerp. Live video moet je veel meer zien als een interactieve manier om dieper op bepaalde vragen van personen in te gaan. Bepaalde uitleg over een bepaald onderwerp of antwoorden op vragen kunnen weer nieuwe vragen oproepen namelijk.

 

Daarnaast kan zo een chat gebruikt worden voor het interviewen van bekende personen. Hierbij kun je denken aan politici en bekende Entrepreneurs.

 

Groeten,

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.