• 0

Garage Box

Hallo, ik wil graag jullie mening. Ik huurde een box op een bedrijven locatie, maar vond dit uiteindelijk niet helemaal geschikt meer en ging is om mij heen kijken. Ik heb een groeiende webshop. Nu kwam er pal achter mijn huis een garage box leeg. Ik wilde dit zakelijk kopen, maar de bank vond de cijfers niet goed genoeg om mij daar een lening of hypotheek voor te verschaffen. Ok, ik denken, wij werken ook nog deels in loondienst en met die salarissen konden wij wel een consumptief krediet krijgen. De box kost € 25.000,- ik betaal zelf meteen € 10.000,- houden wij dus 15 over om te lenen. Mijn rechtsvorm is LTD, en wil dus deze box aan mezelf gaan verhuren. Als ik huurkosten betaal drukt dit natuurlijk mijn winst en hoef ik minder te betalen. Wat vinden jullie van dit plan, nog haken en ogen??

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik huurkosten betaal drukt dit natuurlijk mijn winst en hoef ik minder te betalen. Wat vinden jullie van dit plan, nog haken en ogen??

Houd er rekening mee dat - volgens mij - 88% van de opbrengst van het verhuren van die garagebox (huurpenningen minus rentebetaling) vervolgens bij jou persoonlijk belast is als inkomsten in box 1 ("Ter beschikking stellen van bezittingen").

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ok, ik denken, wij werken ook nog deels in loondienst en met die salarissen konden wij wel een consumptief krediet krijgen. De box kost € 25.000,- ik betaal zelf meteen € 10.000,- houden wij dus 15 over om te lenen.

Niet doen. Je steekt € 15.000 duur consumptief krediet in een webwinkel-bijbaan.

 

Ruim liever je zolder op of maak die ene logeerkamer leeg: dat levert evenveel ruimte op.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je een eenmanszaak hebt kun je volgens mij helemaal niets aan jezelf verhuren, net zomin als dat je jezelf niets kunt verkopen.

 

Wanneer je zo'n krediet kunt opnemen, dan kun je dat gewoon zakelijk insteken. Box zakelijk aanschaffen en betalen met een privestorting. De rente van de lening kun je dan als kosten aftrekken, net als de overige zakelijke kosten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je een eenmanszaak hebt kun je volgens mij helemaal niets aan jezelf verhuren, net zomin als dat je jezelf niets kunt verkopen.

Je opmerking is op zich correct, maar - voor zover ik begreep - opereert TS vanuit een rechtspersoon (Ltd).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen plek meer in mijn huis, dit is ook al een half magazijn aan het worden, daar is niet iedereen content mee.

Anyway, ik ga deze dus persoonlijk kopen met een consumptief krediet, mijn huur ga ik nu opzeggen als ik die garage box heb en maak daar mijn opslag/afhaal adres van.

 

Dan komen de volgende vragen bij mij op, ik wil met de LTD dit gaan huren van mezelf, ga de garage isoleren, nieuwe deur erin, etc. De garage komt bij mij dan in box 3 vlgs mij, met box 1 heb ik niets te maken vlgs mij inkomen uit werk of woning, daar moet ik dus gaan betalen maar onder niet onder het heffingsvrij vermogen van € 21.000,-. Ik krijg wel huur inkomsten natuurlijk dan maar omdat dit in box 3 zit zijn de huurinkomsten daarvan volgens mij onbelast en hoef ik dus niets betalen en kan ik daar dus mijn lening mee aflossen vlgs mij, netto inkomsten waarmee ik mijn lening netto aflos. Ik dan natuurlijk gewoon huur schrijven in mijn bedrijfsboekhouding en dit drukt natuurlijk mijn winst, minder belasting, etc.

 

Link naar reactie
  • 0

De garage komt bij mij dan in box 3 vlgs mij, met box 1 heb ik niets te maken

In je oorspronkelijke vraag vroeg je om onze mening. Mijn mening is dat de fiscus nogal duidelijk aangeeft dat het verhuren van je eigen garagebox aan je besloten vennootschap (naar Engels recht?) behoort tot resultaat uit overige werkzaamheden in box 1. Je kunt het uiteraard daarmee oneens zijn en besluiten om de garagebox in box 3 op te geven, maar de gevolgen daarvan zijn uiteraard voor jezelf.

 

Stelt u een bezitting, bijvoorbeeld een pand, ter beschikking aan een met u verbonden persoon? En behaalt deze persoon hiermee winst uit onderneming of resultaat uit overig werk? Dan moet u uw opbrengsten uit de terbeschikkingstelling aangeven in box 1.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.