• 0

Veranderen van boekhouder

 

Beste,

 

Onlangs ben ik gestart als ondernemer, iets waar ik al lang van droomde.

Nu is het zo dat ik voor aanvang door gegeven had aan de KVK welke boekhouder ik wilde gebruiken.

Nu is het zo dat ik eigenlijk niet zo heel tevreden ben van die boekhouder en zou willen overschakelen.

 

Dien ik dit door te geven aan de KVK, brengt dit kosten met zich mee?

 

Alvast bedankt!

 

MVG

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Beste,

 

Onlangs ben ik gestart als ondernemer, iets waar ik al lang van droomde.

Nu is het zo dat ik voor aanvang door gegeven had aan de KVK welke boekhouder ik wilde gebruiken.

Nu is het zo dat ik eigenlijk niet zo heel tevreden ben van die boekhouder en zou willen overschakelen.

 

Dien ik dit door te geven aan de KVK, brengt dit kosten met zich mee?

 

Alvast bedankt!

 

MVG

 

Nee, je bent vrij om van leverancier of boekhouder te veranderen als je dat wil, daar hoef je de KvK niet over in te lichten.

Link naar reactie
  • 0

Wat heeft de KvK ermee te maken? Ik heb nooit enige leveranciersnaam aan de KvK verstrekt...

Die vraag is onderdeel van de inschrijvingsprocedure geworden omdat je tegenwoordig ook gelijk wordt aangemeld bij de belastingdienst.

 

De vraag is dus niet relevant voor de kamer van koophandel, maar wel voor de belastingdienst.

Je kunt namelijk bij de bealstingdienst een fiscaal vertegenwoordiger opgeven waar je zelfs je aanslagen direct naar toe kan laten sturen als je daar voor kiest. (zie bijlage met de vraag bij inschrijving)

 

 

@romagoal

 

Als je al iets moet doorgeven dan is het aan de belastingdienst, als jij je boekhouder hebt gemachtigd om namens jou aangifte te doen en (kopie) aanslagen te ontvangen dan moet je die machtiging laten vervallen. of dat bij jou het geval is weet ik niet, daarvoor kun je het beste de belastingtelefoon bellen.

 

de machtiging gaat echter niet automatisch in doordat je bij je inschrijving een naam van een kantoor hebt opgegeven.

 

 

 

 

vraag_belastingadviseur.thumb.GIF.43f5df6563fc42e0c21bde22484ea03f.GIF

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.