• 0

Hulp gevraagd: Zakelijke verzekering met particuliere schade

Beste lezers,

 

Na eerst het internet te hebben afgezocht, kon ik toch geen antwoord op mijn vraag vinden. Dus nu maar een nieuwe thread.

 

Onlangs heb ik in mijn huurpand een flinke schade opgelopen door een defect aan het wasmachinekraantje van de bovenburen (particulier). Hierdoor heeft gedurende drie dagen water vrij spel gehad om het plafond deels te vernietigen en de vloer te laten onderlopen.

 

De bovenburen zijn goed verzekerd (particulier) en ik ook voor de materiële schade (zakelijk). Ik heb onderstaande ZZP-verzekeringen bij de SNS Bank.

 

[*]Aansprakelijkheidsverzekering

[*]Inventarisverzekering

[*]Glasverzekering en

[*]Buitenshuisverzekering

 

Nu geeft de schade-expert die door de SNS is ingehuurd aan dat de schade niet op de verzekering van de bovenburen kan worden verhaald omdat zij particulieren zijn. Ik kan dit nergens terug vinden in de polisvoorwaarden of elders online. Heeft iemand hier daar ervaring mee en kennis van? Juist ook omdat ik de bedrijfsschade (derving inkomsten, huur etc.) blijkbaar niet bij mijn eigen verzekering kan verhalen en nu ook niet kan claimen bij de verzekering van de veroorzakers. :( :'(

 

Ik hoop op hulp! Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Heeft iemand hier daar ervaring mee en kennis van?

Je tussenpersoon (SNS Bank), neem ik aan, daar betaal je ze tenslotte ook voor (20% provisie)?

 

Nu geeft de schade-expert die door de SNS is ingehuurd aan dat de schade niet op de verzekering van de bovenburen kan worden verhaald omdat zij particulieren zijn.

Dat klopt, dat is onderdeel van de bedrijfsregeling brandregres 2014 waar alle Nederlandse verzekeraars aan meedoen. Er vindt geen verhaal plaats op particulieren voor onopzettelijk veroorzaakte schade.

 

Ik kan dit nergens terug vinden in de polisvoorwaarden of elders online.

Dit staat - als het goed is - wel vermeld in de algemene voorwaarden van jouw verzekering. Maar zelfs als dat niet het geval is: een verzekeraar is vrij in het wel of niet uitvoeren van verhaal.

 

Juist ook omdat ik de bedrijfsschade (derving inkomsten, huur etc.) blijkbaar niet bij mijn eigen verzekering kan verhalen

Geen kwestie van "verhalen" maar van "recht op vergoeding" Je hebt geen recht op vergoeding omdat je er vermoedelijk voor hebt gekozen om bedrijfsschade niet zelf te verzekeren

 

en nu ook niet kan claimen bij de verzekering van de veroorzakers.

Je moet ook niet bij de verzekering van de veroorzakers zijn, maar bij de veroorzakers zelf.

Je kun je eigen niet-verzekerde (bedrijfs)schade gewoon bij hun claimen, zoals RT al terecht aangaf; idem voor het eventuele eigen risico op je inventarisverzekering: ook dat kun je verhalen op een aansprakelijke tegenpartij.

 

Het is overigens nog maar de vraag of er wel sprake is van aansprakelijkheid.

 

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk bedankt voor jullie snelle antwoorden. Norbert, je bent zeer volledig geweest. Super!

 

Hier kan ik zeker mee uit de voeten. Het privé verhalen bij de bovenburen biedt weer enig perspectief. Ik wist niet dat dit mogelijk was.

 

Fijne dag!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.