• 0

Feedback en aandachtspunten website design webshop

Omschrijving van je concept:

Wij produceren en importeren luxe marmer onyx en natuursteen producten vanuit Indonesië en hebben recent onze webshop : http://www.indomarmer.nl online gezet.

Wij willen in de toekomst verder uitbreiden met een stenen winkel en van daaruit the sky is the limit.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ontwerp, Productie, Export, Import etc. van onze producten en het voor zover mijn kunnen en inzicht op dit moment reikt het opzetten van onze webshop die gemaakt is via Seoshop.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mijn uitdaging is nu om een professioneel ogende webshop te Creëren waarmee wij vertrouwen uitstralen naar potentiële consumenten.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij verkopen deels producten die ook door andere verkocht worden en deels redelijk unieke producten voor de Benelux in ieder geval.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop hier een aantal bruikbare tips te krijgen van mensen om onze uitstraling op een niveau te krijgen wat nodig is om onze droom een goede kans van slagen te geven.

 

En wil eenieder die hier zijn kostbare tijd gebruikt om mij daarbij te helpen alvast hartelijk bedanken.

 

Met Vriendelijke Groet,

Frank Talens

 

 

 

Life is as good as you get it to be.

If there's no solution there's no problem just acceptance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat mij direct opvalt: de sfeer van de website past niet bij de producten die je verkoopt. Je verkoopt namelijk marmer, luxe producten in mooie tinten warme tinten gebroken wit, bruin en antraciet. De website is echter kil blauw / groen en geeft mij helemaal geen luxe gevoel. En ja, ik weet dat die kleuren uit je logo komen maar toch... Ik heb even wat snel wat kleurtjes veranderd in de bijlage om je idee te geven hoe je site er ook uit zou kunnen zien...

 

De slechte kwaliteit van de afbeeldingen (veel vlekken op de achtergrond door opslaan in een te lage resolutie) en de amateuristische uitstraling van het blokje USP's (gratis verzending boven 100 euro enz) helpen ook zeker niet.

 

Verder is er op SEO shop niet zoveel aan te merken, dat zit over het algemeen wel prima in elkaar.

 

marmer.thumb.jpg.ea6e76454d334196662862b7a4af1094.jpg

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Bob

 

In 1 woord wauw die kleuren is inderdaad een eyeopener. Ik heb de 2 banners weer uitgezet was daar zelf ook niet tevreden over. Alle foto's zijn vrij van de achtergrond in resoluties van +/- 3500 png formaat maar kunnen alleen als jpg van 1000x800 resolutie op de site ,vlekken op de achtergrond zou dus niet moeten kunnen vlekken die zijn 100% wit vlekken van licht op sommige foto's zijn er wel ik ben nog aan het kijken waar ik dit wil laten zitten (onyx glanst nu eenmaal) en waar ik dit wil weghalen.

Life is as good as you get it to be.

If there's no solution there's no problem just acceptance

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Frank,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. M.b.t. de dure en zware items zou ik direct duidelijkheid verschaffen over levertijden en plaatsing. Je begint nu met geneuzel over verzendkosten voor accessoires. Kun je die ook niet beter verzekerd versturen?

 

Levertijd: U wordt binnen 24 uur gebeld voor een afspraak

 

Dit willen klanten die honderden of duizenden EURO's betalen echt vantevoren weten. Zet daarom je telefoonnummer en e-mailadres bovenaan de webshop. Recht van retour blijft overigens bestaan.

 

In het horizontale menu zou ik de belangrijkste productgroep links zetten. Zijn dat werkelijk de badsetjes? Alfabetisch heeft geen waarde.

 

Doe eens wat kleuronderzoek onder de doelgroep, of vraag de leverancier wat hard loopt. Dan kun je inderdaad je kleurschema aanpassen.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

In 1 woord wauw die kleuren is inderdaad een eyeopener.

Mooi zo, dat was de bedoeling ;) Zo zie je dat die bruintinten ook heel mooi bij je blauwe logo passen, maar de site meteen een veel warmere uitstraling geven. Dat zijn overigens kleuren die daadwerkelijk in je producten voorkomen, geselecteerd met een kleurenpicker.

 

Alle foto's zijn vrij van de achtergrond in resoluties van +/- 3500 png formaat maar kunnen alleen als jpg van 1000x800 resolutie op de site ,vlekken op de achtergrond zou dus niet moeten kunnen

Het maakt niet uit hoe hoog de kwaliteit van het origineel is, als je dat vervolgens opslaat als lage kwaliteit jpg krijg je van die lelijke zwarte vlekken rondom de producten. Als SEO shop alleen JPG toestaat moet je ervoor zorgen dat je de bestanden in een programma als photoshop opslaat als hoge kwaliteit JPG, dan heb je dat probleem niet.

 

Verder heb je nu de banners weggehaald, maar nu weet ik helemaal niet meer waarom ik bij juist bij jou moet kopen (je USP's ontbreken).

 

Qua bezorging: dat "u wordt binnen 24 uur gebeld voor een afspraak" kan wellicht wat duidelijker, maar wat meer mensen af zal schrikken is dat er geen bezorgkosten vermeld zijn. Die zijn wellicht inbegrepen, maar vermeld dat dan ook zodat mensen dat weten. Als dingen onduidelijk zijn gaan mensen twijfelen en als mensen twijfelen kopen ze niet, zeker bij zo'n dure producten.

 

En zoals Highio al zegt, recht van retour hebben ze sowieso, vermeld dat dan ook, en ook wie de retourkosten moet betalen. Want je zou maar een beeld van 1800 euro kopen dat toch niet zo mooi bij het interieur past als je had gedacht...

 

Ik weet overigens dat al die informatie onder het kopje "verzenden en retourneren" staat, maar je moet dat soort vragen beantwoorden op de plek waar klanten het zich afvragen: op de productpagina dus.

 

Ten slotte ontbreekt een heel belangrijk punt: reviews van eerdere klanten. En dan bedoel ik niet zozeer productreviews, maar reviews over jullie als bedrijf.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Highio

 

Goed idee ik zal die tekst iets gaan aanpassen naar b.v. : Plaatsing volgt binnen een week wij nemen zo snel mogelijk contact op voor een afspraak (of iets degelijks). Veel sneller zal niet altijd gaan i.v.m. voorbereidingen.

Recht van retour staat aangegeven dat het voor alle items is behalve dan onverkoopbare gepersonaliseerde items (buste van jezelf b.v.) Ik zal op de pagina verzenden en retourneren de volgorde omdraaien. Dat is zoals je zegt waarschijnlijk een betere volgorde.

 

Wij versturen automatisch boven bepaalde bedragen dan wel aangetekend dan wel extra verzekerd.

het gaat er meer om de klant te informeren mocht die iets duurs retour sturen van zeg €1000 en hij het niet verzekerd maar wel aangetekend doet er bij vermissing alleen recht op een bedrag tot €500 is.

 

Ik heb een contact app. met openingstijden en mogelijkheid voor een belafspraak erbij gezet. daar was ik al mee bezig.

 

Met Vriendelijke Groet,

Frank Talens

 

 

Life is as good as you get it to be.

If there's no solution there's no problem just acceptance

Link naar reactie
  • 0

Wij versturen automatisch boven bepaalde bedragen dan wel aangetekend dan wel extra verzekerd.

het gaat er meer om de klant te informeren mocht die iets duurs retour sturen van zeg €1000 en hij het niet verzekerd maar wel aangetekend doet er bij vermissing alleen recht op een bedrag tot €500 is.

Jij hebt dat recht als verzekeringnemer — en vaak dat niet eens: de inkoopwaarde wordt vergoed met een maximum van € 500. De koper heeft echter recht op € 1.000 (of nakoming van de leveringsverplichting). Met andere woorden: je kunt als de verkoper dit risico niet verleggen naar de koper via deze "verzekering".

 

 

Link naar reactie
  • 0

U begrijpt mij verkeerd. Voor leveringsplicht dragen wij natuurlijk alle risico's gaat het mis dan gaan wij bij de vervoerder ons geld reclameren. De klant krijgt met spoed een vervangend product of zijn geld terug dat is logisch dat staat ook in de wet.

 

Het ging om retourzendingen van klanten die dus gebruik maken van het herroepingsrecht te informeren over hoe het beste retour te verzenden. Het risico van de retourzending ligt bij de klant. En als je een item van €1000 retour stuurt zonder verzekering of handtekening voor ontvangst en het gaat mis zit je als klant met een probleem en dan zit ik ook met dat probleem. Wij willen proberen dat te voorkomen door klanten te informeren hoe ze het beste de retourverzending kunnen regelen.

 

 

Life is as good as you get it to be.

If there's no solution there's no problem just acceptance

Link naar reactie
  • 0

Ik zal op productniveau bij de luxe items gaan vermelden wat de verzendkosten zijn en de retourkosten zijn dit is inderdaad een goed idee. Ik ga een aantal aanpassingen doorvoeren de kleuren combinatie met bruintinten vind ik zelf vele malen mooier en de banners worden vervangen.

 

Wij zijn pas net aan de voorkant bezig het bijna eerste jaar hebben wij alles aan de achterkant geregeld. Reviews van klanten zijn er nog niet anders zouden wij die zeker laten zien. Mensen worden wel actief uitgenodigd om een review te geven.

 

De Fabriek waar wij het laten produceren heeft totaal geen verstand van de Europese markt en de kunstenaars die de beelden maken al helemaal niet. Dat word dus een puzzel voor ons de komende jaren om uit te vinden wat de Klant nou precies wil maar ik denk dat de kans het grootst is dat je daar nooit helemaal achter komt.

Life is as good as you get it to be.

If there's no solution there's no problem just acceptance

Link naar reactie
  • 0

Ik ga een aantal aanpassingen doorvoeren de kleuren combinatie met bruintinten vind ik zelf vele malen mooier en de banners worden vervangen.

Bruin staat in de top 3's van minst geliefde kleuren van mannen én vrouwen.

Dodelijk voor de conversie als je dat niet professioneel uitvoert.

 

Ik denk dat je producten beter tot hun recht komen als je een witte achtergrond in combinatie met zwarte of diep donkergrijze tekst gebruikt. Beetje laffe maar daarom wel veilige keuze.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil iedereen bedanken die mij kritiek gegeven heeft.

 

Ik ben voor het laffe gegaan nadat ik de bruinkleuren geprobeerd had. Al denk ik zeker dat het zou kunnen werken het kwam er niet mooi genoeg uit maar dat zal zeker ook aan mijzelf liggen.

 

Ik heb een nieuwe banner gemaakt (beter maar nog niet goed genoeg morgen dus nog een keer) en heb op productniveau verzendkosten en zichttermijn toegevoegd.

 

Meer kritiek is altijd welkom.

 

Ik heb het laatste jaar redelijk wat onderwerpen gelezen om uit te komen waar ik nu ben en zodra dadelijk alles een beetje op orde is zal ik eens gaan zoeken naar onderwerpen waar ik mensen met mijn expertise kan helpen.

 

Ik ben blij dat dit forum bestaat het heeft mij in ieder geval zeer veel geholpen op weg naar mijn doel.

 

Met Vriendelijke Groet,

Frank Talens

Life is as good as you get it to be.

If there's no solution there's no problem just acceptance

Link naar reactie
  • 0

Nog een kleine opmerking op je voorwaarden. Onder Verzenden & Retourneren zeg je "U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na melding van de retour gecrediteerd."

 

In je algemene voorwaarden lees ik aanvullend "Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden."

 

Je loopt daarbij een risico. De koper heeft na melding namelijk 14 dagen de tijd om het product terug te sturen, dus "binnen 14 dagen" heb je het wellicht nog niet ontvangen. En een sluitend bewijs van terugzending garandeert niet dat het product onbeschadigd bij jou aankomt. Daar zou ik altijd op wachten en dat dan ook duidelijk op beide plaatsen vermelden.

Link naar reactie
  • 0

Bruin staat in de top 3's van minst geliefde kleuren van mannen én vrouwen.

 

Vast niet bij mensen die honderden tot duizenden euro's uitgeven aan bruine beeldjes ;)

Bruin natuursteen (of bruin hout) is niet te vergelijken met een bruin volvlak in een header, bruine koppen en bruine hyperlinks.

 

Maar je hebt wel een punt: eigenlijk moet je dat testen. Bij gebrek aan mensen (proefpersonen) en middelen (om een webdesigner te betalen) kun je echter wel op safe spelen met een witte achtergrond. Dan staat het beeld van de beelden centraal en ruziet het niet met het chroom om aandacht.

 

Kleurvoorkeuren zijn leeftijds- en geslachtsgebonden. De veiligste keuze is blauw. Saai, zoals gezegd, maar wel de veiligste keuze.

Favorite_Color_by_Age_Group.thumb.png.01a099a5ff8e8fae47fcec0ab9e23ea3.png

Link naar reactie
  • 0

Mee eens hoor, ik ken dat diagram ook wel natuurlijk. Ik heb toevallig al een hele tijd een artikel over sfeer en kleuren als concept in WordPress staan, maar moet het nog steeds schrijven (en me er dus ook nog echt in verdiepen) ;)

 

Je moet ook geen poepbruine header gaan maken, maar je kunt wel dat bruine marmer als achtergrond voor de header nemen, en wit marmer als achtergrond voor de rest van de site. Of juist dat antraciete marmer als achtergrond, met een vrijwel wit vlak voor de content. Google maar eens op "marble background pattern".

 

Ik gebruik zelf ook een lichtbruin houtpatroon op mijn site, maar het hele design van die site is ook niet "safe" omdat het heel anders is dan wat de meeste webdesign bedrijven op dit moment gebruiken. Dat zal lang niet iedereen aanspreken (dat geldt overigens voor het hele Bob de webbouwer concept), maar gezien de sterke stijgende lijn die ik in mijn opdrachten (en daarmee ook omzet) zie spreekt het blijkbaar genoeg mensen wel aan ;) Je moet je ook durven onderscheiden.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Hallo John B

 

Het is alleen zo dat de wet dit zo aangeeft. Dus in de gevallen wanneer er alleen een sluitend bewijs geleverd is kun je niks anders dan.... En dit kan ik dus niet invullen.

Want je wilt inderdaad niet dat je een lege doos of kapot product retour krijgt.

 

Groetjes Frank.

 

 

Life is as good as you get it to be.

If there's no solution there's no problem just acceptance

Link naar reactie
  • 0

Ik wil iedereen bedanken die mij kritiek gegeven heeft. Meer kritiek is altijd welkom.

 

Ik neem aan dat dit nog geldt?

 

Het valt mij op dat er (nog steeds) spelfouten aanwezig zijn, zelfs op de homepage. Je gebruikt ook redelijk vaak U, in plaats van u.

 

Verder mist er regelmatig een t (dt), voornamelijk bij langere teksten.

 

 

De aanbiedingenpagina is nog leeg. (Deze wordt ook niet heel erg benadrukt.)

 

 

Ik blijf het trouwens mooie producten vinden.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Slider is erg groot.

Slider op één veelzeggende afbeelding vastzetten. ( bewegende slider wordt in de meeste gevallen als storend ervaren )

Verzendkosten / levertijden komen niet prominent naar voren.

Ondanks dat blauw een populaire kleur is vind ik hem niet passen in deze setting.

Meer foto's van mensen / jezelf plaatsen op belangrijke plaatsen. Zie bijvoorbeeld datona.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 307 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.